Félidejéhez érkezett a budapesti Margit híd pályaszerkezetének felújítása, a következő hetekben megkezdik a déli hídpálya felújítását, miután az északival végeznek. Még nem lehet tudni, mikor indulhat meg a járműforgalom a hídon.

Tóth Kata, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium szóvivője a felújítás helyszínén, a hídon csütörtökön tartott sajtótájékoztatón elmondta: nagyjából fél éve kezdték a munkát, azóta a déli oldalra áthelyezték a villamossíneket, alátámasztották a szerkezet déli oldalát, majd kettévágták a hidat. Ezt követően feldarabolták az északi részt, majd beépítették az új acél pályalemezeket. Kiszélesítették és meg is emelték a hidat a lehajtóknál, hogy a magasabb járművek ne akadjanak el, és befejezték a szigetelési munkálatokat is – sorolta a szóvivő.


Újabb nagy lépés következik, ugyanis napokon belül áthelyezik a villamosvágányokat is az északi oldalra. Ez után elkezdik ugyanúgy “felszeletelni” és elszállítani a déli hídfél alkotórészeit, ahogy az északiét. 
Tóth Kata szerint a déli hídfél felújítása némileg eltér majd az északiétól, a körülmények mások lesznek.

Arra a kérdésre, hogy mikorra fejeződhet be a teljes felújítás, Tóth Kata úgy válaszolt, folyamatosan tárgyalnak a fővárossal a dátumokról. A tárgyaló felek azon vannak, hogy a főváros lakói számára a legkedvezőbb helyzet alakuljon ki – tette hozzá.

A szóvivő szerint a januári hideg, illetve az elmúlt napok viharos időjárása sem kedvezett a felújításnak. Januárban több napra le kellett állítani a mederhíd felújítási munkálatait, az elmúlt napokban pedig nagyon megnehezítette a munkálatokat a szél.


A pályaszerkezet felújítását követően a járműforgalom ugyan megindulhat a hídon, de a felújítás nem ér véget. A forgalomnak való átadást követően műemléki rekonstrukciókkal folytatják a munkát. A Margit híd felújítását tavaly augusztus 21-én kezdték el, akkor zárták le a forgalom elől az átkelőt.

Tavaly nyáron még azt ígérték, hogy 2010. augusztus végén megindulhat a járműforgalom a hídon. Ha igaz, hogy féltávnál jár a felújítás, akkor szerintük februárra lehetne kész a híd pályaszerkezete, a teljes rekonstrukció pedig jövő ősszel fejeződhet be.  

A Fővárosi Közgyűlés ez eredeti költségvetésében 13 milliárd forintot tervezett a hídfelújításra, de a pályázók beadványainak kibontása után kiderült, hogy sokkal többért vállalják. Áfa nélkül 20,8 milliárd forintért (körülbelül bruttó 26 milliárd) újul meg a fővárosi híd. 

Forrás: MTI