Új közlekedési rend lép életbe Budapest belvárosában a jövő héttől, mivel befejeződött a belváros új főutcájának kiépítése – közölte Rogán Antal (Fidesz), az V. kerület polgármestere hétfőn sajtótájékoztatón. A legtöbb forgalmirend-változás az V. kerület déli részén, a Kossuth Lajos utca-Kiskörút által bezárt területen lesz, de a belváros északi részén, a Szabadság tér környékén is lesznek újdonságok.


A projektet 2006 őszén indították, április hatodikán az első ütem kivitelezése fejeződik be. Ennek összköltsége 2 milliárd forint, ebből valamivel 50 százalék fölött van az önkormányzat önrésze, a többi uniós forrás. A fideszes polgármester a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: nem az volt a céljuk, hogy sétálóutcákat alakítsanak ki, hanem az, hogy az átmenő forgalmat kiszorítsák a belvárosból. Rogán Antal szerint csak a Kecskeméti utcán naponta 30 ezer autós haladt át, ennek töredéke volt a célforgalom.

A belváros új főutcája projekt keretében felújították az utcákat, járdákat, kicserélték a közműveket, új utcabútorokat helyeztek ki és LED-es közvilágítást kaptak a közterületek.

A jövő héttől életbe lépő forgalmi változásokról a www.belvarosujfoutcaja.hu oldalon többet is megtudhat. A belváros átalakított forgalmi rendjének térképe letölthető innen.

A változások részletesen:

A Kálvin tér felől a Kecskeméti utcába április 6-tól már be lehet hajtani, viszont a Szerb utcánál egy süllyedő oszlopot telepítenek, amely csak a 15-ös buszt engedi tovább az Egyetem térre, ahova sem az autók, sem a taxik nem hajthatnak be. Budára a Petőfi hídon vagy a Szabadság hídon keresztül lehet majd átmenni. A Veres Pálné utcát kétirányúsítják a Vámház körút és a Só utca között, így áprilistól már ki lehet hajtani a Kiskörútra is.


A Veres Pálné utca másik szakaszán, az Irányi utca és a Szerb utca között megváltoztatták a forgalom irányát, a jövő héttől az Irányi utca felől lehet a Szerb utca felé haladni. A Ferenciek terén az Y alagút továbbra is használható lesz és már be lehet hajtani a Petőfi Sándor utcába is, amely a Harmincad utcáig mindenki által használható lesz. Innen egy süllyedő oszlop csak a BKV buszait engedi tovább a József Attila utca felé. Az autósok a Harmincad utcán keresztül a Deák Ferenc tér irányába mehetnek tovább.

Az Október 6. utca zsákutca lesz a Szabadság tér déli részén, az engedéllyel való behajtás lehetősége is megszűnik. Ezen kívül süllyedő oszlopot helyeznek ki az Október 6. utca és az Arany János utca kereszteződésébe is, így a Sas utcáig csak a BKV buszai használhatják az Arany János utcát.

Az Arany János utca haladási iránya az Akadémia utca és Október 6. utca között megfordul, és kihajtási lehetőség lesz az Akadémia utcába, illetve Nádor utcába.

Forrás: MTI