Aschenbrenner György nyerte az Eger-ralit, a hétfutamos magyar bajnokság első versenyét. A vasárnapi hat, összesen 14 gyorsasági szakasz után a második helyen Turi Tamás, míg a harmadikon a négyesztendős kihagyás után visszatért hétszeres abszolút bajnok, ifj. Tóth János végzett.

A szombati versenynap végén még Turi vezetett és Aschenbrenner volt a második, és sokáig vasárnap is úgy tűnt, hogy ez lesz a befutó. Ám Turi az utolsó előtti szakaszon, Egerbaktára már úgy érkezett, hogy össze volt törve az autója hátulja. Nem kevesebb, mint fél perccel rosszabb idővel ért ki a pályáról, mint az ellenfelek. Ezzel elveszítette az első helyet, és így Asi 16 másodperces előnnyel készülhetett az utolsó gyorsaságira.

A bajnoki címvédő Herczig Norbert a kilencedik lett. Hiába nyert meg öt szakaszt a tizennégyből, kétszer is defektet kapott, ami komoly hátrányt jelentett. 

Érdekes események zavarták meg egyébként az Eger-ralit. Több tervezett és nem tervezett esemény miatt volt kisebb-nagyobb csúszás az időtervben. Ilyen volt például, amikor egy menetrend szerinti buszt kellett átengedni a gyorsaságin, és hasonlóképp meg kellett szakítani a futamot akkor, amikor egy papot és a kántort kellett beengedni az istentiszteletre.

A legkülönösebb pauza egy baleset miatt volt. A második kör azért nem kezdődhetett el időben, mert egy néző nem messze Egerbaktától leesett a fáról. Sajnos a sérülései súlyosnak tűntek, ezért riasztani kellett a rohammentőt.

 A 2010-es Eger-rali végeredménye:

1. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:16:53.6 ó    
2. Turi Tamás (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 25,7 mp hátrány  
3. Ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) 40.0

Aschenbrenner nyerte az Eger-ralit 1

A verseny után mondták:

“Asi”-Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer EVO IX.): “Tegnap rengeteg apró hibánk volt, ma pedig gyakorlatilag 100%-osan működött az autó. A gumiválasztásunk is jól sikerült, ráadásul egy garnitúra gumival teljesítettük a távot. Ezt a versenyt gyakorlatilag nem mi nyertük meg, hanem a Tomi veszítette el.”

Turi Tamás-Percze Nándor (Mitsubishi Lancer EVO IX.): ” A pályák nagyon felhordásosak voltak. A nyitó szakaszon Asitól kaptunk két másodpercet, amit a következő gyorsaságin le is dolgoztunk. Próbáltunk óvatosan jönni, de nagyon felhordásos volt az út. Betettem tőre a kocsit, az út feldobott minket, az eleje elindult keresztbe, onnantól kezdve már nem bírtam megfogni, beestünk az árokba. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy pont talpra estünk, indíthattunk utána egyből, de így is félperces hátrányba kerültünk.”

Aschenbrenner nyerte az Eger-ralit 2

Ifj. Tóth János-Tagai Róbert (Peugeot 204 S2000): “Sokkal jobb volt az autó az utolsó gyorsasági szakaszokon, de egy kicsit bátortalan voltam. Bízom benne, hogy a következő futamokon jobban teljesítünk.”

Herczig Norbert-Baranyai László (Skoda Fabia S2000): “Úgy indultunk neki ennek a napnak, hogy megpróbálunk felzárkózni. Ennek fényében az első szakaszon nagyon jól mentünk, abszolút időt jöttünk. A második gyorsasági rajtja után 500 méterrel kaptunk egy defektet. Majd 17 kilométert jöttünk a sérült kerékkel, rengeteget kaptunk. A részeredményeink egész jók voltak, bizakodásra adhat okot. A végeredménnyel azonban nem vagyok elégedett, előbbre vártuk magunkat. A szerencse nem volt ma velünk.”

További részletek

Következik: Miskolc-rali (április 23-25.)

Forrás: MTI , Startautorally.hu