A szombati nyolc gyorsasági szakasz után a második helyen Aschenbrenner György, a harmadikon pedig a közel négyesztendős kihagyás után visszatért ifj. Tóth János végzett. “Még rá kell éreznem a hazai ritmusra” – jegyezte meg az első napi száguldás után a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth, aki a “szünet” idején az International Rally Car (IRC) sorozaton versenyezett a Peugeot 207 S2000-essel. Az abszolút bajnoki címvédő Herczig Norbert a negyedik helyen áll, akit egy defekt is lassított.

2010-es Eger-rali eredmények, 1. nap:

1. Turi Tamás (Mitsubishi Lancer Evo IX) 41:24.2 perc
2. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) 17.3 mp hátrány
3. Ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) 25.7 mp h.
    .
Az első nap végén mondták:

Turi Tamás – Percze Nándor (Mitsubishi Lancer EVO IX.): “Nekem igazán tetszett ez a nap, problémamentesen, hibamentesen zajlott, teljes odafigyeléssel próbáltunk menni, ami meg is hozta az eredményét!”

“Asi”- Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer EVO IX.): ?Elégedett vagyok, de akadtak problémáink, az utolsó előtti gyorsaságin szétszakadt a váltó-kulissza, nagy nehezen sikerült összetoldoznunk, de azzal elment az idő. Közben a lámpasort sem sikerült megfelelően rögzítenünk, libegett a szakasz alatt, amivel sok időnk elment.”

Ifj. Tóth János- Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000): “Javuló tendenciát mutattunk, körről-körre gyorsultunk, amiben a beállítások módosítása is sokat segített. Szerintem ezzel elégedettek lehetünk, megpróbáljuk holnap ezt a ritmust tartani.”

Herczig Norbert – Baranyai László (Skoda Fabia S2000): “Az utolsó kör nagyon jól sikerült, bár az időeredményeket még nem tudjuk. Jó volt sötétben versenyezni. A gumiválasztásunk is megfelelő. Próbálunk felzárkózni az első körben elszenvedett defektünk után. Az autóval egész nap semmi probléma nem volt.”

Turán Frigyes – Zsiros Gábor (Mitsubishi Lancer EVO IX.): “A nap nagyon jó volt, de az utolsó kör nem sikerült megfelelően, mert a nyitó szakaszon elpuhult a kuplungunk, így elrajtolni nehezen lehet vele. Verpeléten nem igazán zavart, viszont az utolsó rajtjában nagyon rossz volt, alig bírtam elindulni. Kiszámoltunk, hogy nem sokkal hat után rajtolunk, így nem vittünk lámpasort, komoly gondot okozott sima lámpával teljesítenünk a szakaszt, ehhez képest nem kaptunk sokat.”

Bútor Róbert – Holczer Dániel (Citroen C2 S1600): “A sötét miatt nagyon nehéz volt vezetni, de úgy érezzük megtettük, amit tudtunk. Örülünk neki, hogy itt vagyunk a célban. Semmi gondunk nem volt egész nap.”

Vasárnap további hat mért szakasszal fejeződik be a száguldás.

Forrás: MTI, Eger-rali