A Mercedes-Benz 2014-re leállítja a luxuskategóriába tartozó Maybach márkájú autók gyártását. A döntés oka az alacsony értékesítés. Bár a Maybach modelljei igazán különleges darabok, igen drágák. Tavaly egy Maybach 57 alapára 344 ezer dollár (66 millió forint), a Maybach 62 Zeppeliné pedig 677 ezer dollár (130 millió forint) volt. 



Szakértők szerint a Maybach gyártásának a megszűnése nem feltétlenül jelenti azt, hogy a márka eltűnik, elképzelhető, hogy a gyártó néhány éven belül új generációs luxusautóval rukkol ki. Lehet, hogy a Mercedes új névvel próbálkozik, de kár lenne a márkára eddig elköltött marketingpénzeket kidobni. A gyártás leállítása előtt még bemutatkozik a kissé felújított Maybach. 


A Maybach céget 1909-ben alapította Wilhelm Maybach. A vállalat eredetileg motorokat gyártott a Zeppelinekhez. Az első, kísérleti autót 1919-ben hozta létre, két évvel később pedig már gyártásába fogott. A második világháború előtt mintegy 1800 Maybach készült.

A világháború alatt egyebek között páncélosokhoz gyártott motorokat. A háború után már nem indult újra az autógyártás, és közel húsz évvel később a céget MTU Friedrichshafen névre keresztelték, majd 1960-ban megszerezte a Daimler-Benz.


1997-ben a Mercedes-Benz a tokiói nemzetközi autókiállításon rukkolt ki a Mercedes-Benz Maybachhal, majd úgy döntött, hogy egyszerűen Maybach márkanéven árusítja a Mercedes-alkatrészek felhasználásával épített luxusautót. A jármű 5,5 literes, V12-es, duplaturbós benzinmotort kapott, eleinte 550 LE teljesítménnyel, ám a legutolsó Zeppelin kivitelben már 640 lóerő gyorsította az 5,7 és 6,2 méter hosszúsággal is árult limuzint. Nem is meglepő, hogy a hatalmas autó 5 másodperc körüli idő alatt éri el a 100 km/órát, végsebességét pedig csak az elektronika szabja 250 km/órára. 

Forrás: MTI