A szombati nap délutáni szakaszai

12:52 SS14 Ibarrilla 2 29,90 km
14:15 SS15 Duarte 1 23,27 km
15:06 SS16 Derramadero 2 23,28 km
16:21 SS17 Super Special 3 2,21 km
16:26 SS18 Super Special 3 2,21 km

Sebastien Loeb ugyanúgy folytatta a szombati nap délutánján, ahogy a szervizpark előtt hajtott. Így ismét ő volt a leggyorsabb majd minden egyes szakaszon, egyedül az utolsó szuperspeciált adta másnak. Ezzel előnye már egy percnyi a második helyezettel szemben. 

“Tökéletes nap volt” – mondta Loeb. “Nem hibáztunk, pedig végig a határon mentem, hogy növeljem az előnyömet. Most van több mint 50 másodpercünk, ami tökéletes lehet, de az úton kell maradnunk és nem szabad hibáznunk. Ez a terv.”

A hatszoros világbajnok legközelebbi üldözője Petter Solberg, akit nemcsak az elsőként való indulás lassította, de a Citroën motorja is gondot okozott. “Némi túlmelegedést észleltünk mindig a rajtnál, így az autó nagyjából az első hatszáz méteren lassú volt. És talán a rugók, amiket választottunk, túl lágyak ide. Persze Loeb sok időt nyert ma, de holnap majd meglátjuk.”

Nem önmagától került a második helyre a norvég, hanem mert a 16. szakasz végénél Sebastien Ogier szándékosan belassított, hogy maga elé engedje. Miután az utolsó két szuperspeciálon nem változott a helyzet, így holnap Ogier indulhat harmadikként. Solberg és Ogier között a különbség mindössze pár másodperc. 

“Lelassítottunk, mert holnap előnyt jelent majd Petter mögül indulni. Meg fogjuk próbálni, hogy másodikak legyünk” – számolt be Ogier. “Jó nap volt a mai. Egyszer megforogtunk és lefulladt a motor, de rendben volt. Sebastien (Loeb) extrém gyors, de soha nem az volt a tervem, hogy vele harcoljak, mindig is Petter ellen mentünk.”

Loeb már csak elveszítheti 2

A három Citroën önálló kategóriát is nyithatna, hiszen a negyedik Jari-Matti Latvala és az ötödik Mikko Hirvonen is közel kétperces hátránnyal van lemaradva.  

A Ford pilótái csak találgatnak, hogy miért gyorsabb náluk a három Citroën. Az autók közötti különbségre gyanakszanak. “Talán a motor vagy hogy ők hatfokozatú váltót használnak (a Fordé ötös – a szerk.), nem tudom, mi lehet az oka, de nagyon csalódást keltő” – mondta Latvala. 

Malcolm Wilson csapatfőnök azonban igyekszik megvédeni a cég által szállított Focus WRC-ket, rámutatva, hogy Henning Solberg – aki egy 2008-as Focust használ – egyes szakaszokon nem kapott annyit Loebtől, mint a legutolsó fejlesztésű autóval versenyző Hirvonen és Latvala.

Ezért aztán a Ford gyári csapat is átvette a Stobart beállításait. Latvala beszámolója szerint a keményebbre hangolt futóművel az autó könnyebben irányíthatóvá vált a gyors részeken, de a poros helyeken továbbra is a tapadás hiányával küzdenek. Wilson már nem is bízik benne, hogy felzárkózhatnak, a cél a konstruktőri pontok begyűjtése, hiszen Dani Sordo kiesett, így összességében a Ford még akár növelheti is előnyét. 

Latvala abból sem csinált titkot, hogyha Hirvonen holnap nem gyorsul be eléggé és a pályán nem tudja megelőzni, akkor lassítani fog és maga elé engedi. Idénre ugyanis a Ford csapatfelállást hirdetett, Hirvonen az első számú versenyző, ő megy az egyéni világbajnoki címért, számára fontosabbak a pontok. A csapat így is, úgy is ugyanannyit kap.  

Loeb már csak elveszítheti 3

A mexikói rali állása két nap után (18/22):

1. Loeb S. – Elena D. – Citroen C4 WRC 3:08:49.6
2. Solberg P. – Mills P. – Citroen C4 WRC +55.5
3. Ogier S. – Ingrassia J. – 7 Citroen C4 WRC +2.7
4. Latvala J. – Anttila M. – Ford Focus RS WRC 09    +1:43.9
5. Hirvonen M. – Lehtinen J. – Ford Focus RS WRC 09 +1:59.9
6. Solberg H. – Minor-Petrasko I. – Ford Focus RS WRC 08 +2:25.2
7. Villagra F. – Perez Companc J.- Ford Focus RS WRC 08 +9:11.8
8. Prokop M. – Tománek J.- Ford Fiesta S2000 +16:28.0
9. Pons X. – Haro A. -Ford Fiesta S2000 +16:32.8
10. Araujo A. – Ramalho M. – Mitsubishi Lancer Evo IX +18:04.7

A teljese eredménylista megtekinthető ITT