Igazuk lett a pilótáknak, a jó rajtpozíció kidomborodott a mexikói ralin. Petter Solberg, aki a svéd ralin csak kilencedikként végzett, most ennek előnyeit élvezi. A Citroënnel induló norvégnek minden szakaszon letakarítják a többiek az apró kavicsokat, így ő sokkal jobb tapadás mellett hajthat.*

A saját csapatával privátként versenyző norvég az első nap felénél, négy szakasz után 17,1 másodperccel vezet Sebastien Ogier előtt. Solberg megnyerte az első három szakaszt, míg a negyediken, amely egy 2,3 kilométeres utcai speciál, mindössze 0,3 másodpercet kapott az őt üldöző fiatal franciától, aki addig mindannyiszor második volt mögötte.

Ogier, aki Kimi Räikkönen csapattársa a Citroën Junior csapatban korábban nyert Mexikóban Super 1600-as autók között, de Solberg is győzött már az amerikai versenyen. “Nagyon örülünk, hogy így kezdtünk” – mondta Solberg. “Persze tisztítják az utat, de némely szakaszokon nem sok előnyt jelent. Jelenleg nagyon kényelmesen érzem magam és az autó is remek.”

Solberg szárnyal, Räikkönen balszerencsés 1

Az idei bajnokság első versenyét megnyerő Mikko Hirvonen pont a fent leírtak miatt szenved. Elsőként indulva rengeteget csúszkál, így sokkal lassabb, mint ellenfelei. Már közel egy perc a hátránya. Csak hatodik-hetedik időket tudott eddig autózni, összetettben is a hatodik helyen jegyzik.”Nincs gond a vezetésemmel, de túl sok laza homok van az utakon, semmit sem tehetek. Elsőnek menni az úton nagyon, nagyon rossz” – mondta Hirvonen.

 A másodikként rajtoló, címvédő Sebastien Loeb viszonylag eredményesebben megy, az abszolút harmadik helyen tanyázik. Loeb nem aggódik az út miatt, csupán arról panaszkodott az újságíróknak, hogy az előtte álló két citroenes túl nagy előnyt hoz össze, amit nem tud majd ledolgozni a következő napokban.

Solberg szárnyal, Räikkönen balszerencsés 2

Kimi Räikkönen ennél is balszerencsésebb. A második szakaszon a rajt után négy kilométerrel meg kellett állniuk, megszerelni a Citroën C4-est, mert egyszerűen leállt a motorja. Több mint 35 percet töltöttek a javítással, amiben a csapat rádión próbált segítséget nyújtani. 

“Megütöttük a kormányösszekötőt az első szakaszon, ami miatt nem mehettünk teljes sebességgel, de nem ez volt a fő gond, csak a harmadik szakasz előtti etapnál cseréltük ki. A második szakaszon viszont megállt az autó, mert egy elektromos csatlakozó levált az üzemanyag-szivattyúról és túl sokáig tartott, mire megtaláltuk a hibát” – mesélte Räikkönen, aki ezzel az abszolút utolsó helyen van.

A mexikói rali állása négy szakasz után:

1. Petter SOLBERG 41:03.6
2. Sébastien OGIER +17.1
3. Sébastien LOEB +26.1
4. Dani SORDO +29.1
5. Jari-Matti LATVALA +40.3
6. Mikko HIRVONEN +55.2
7. Henning SOLBERG +1:01.8
8. Matthew WILSON +1:28.2
9. Ken BLOCK +1:45.6
10. Federico VILLAGRA +2:26.5
30. Kimi RÄIKKÖNEN +36:14.7

* A rali-világbajnokság versenyeinek első napján mindig a bajnokság aktuális állásának megfelelő sorrendben rajtolnak a pilóták. A második napon viszont már az első napi sorrend a döntő.