A Dakar mezőnye a második versenynapon Cordobából La Rioja városába hajtott, miközben előbb egy 56 kilométeres összekötőt, majd  294, illetve 355 kilométeres szelektívet kellett letudniuk, végül egy  276 kilométer hosszú etap várt a résztvevőkre. Nem tévedés a két szelektív, ugyanis a motorosokat és quadokat más útvonalon küldték, mint a kamionokat és az autókat.

A részben az Argentin-rali pályáin zajló szakasz ugyanis olyan tempót engedett meg, hogy a nagyobb járművek hamar utolérték volna a motorosokat, komoly veszélyhelyzetet kialakítva.

Autók:

Peterhansel még tartja magát a BMW-vel

Peterhansel még tartja magát a BMW-vel

Peterhansel még tartja magát a BMW-vel


Az autósok mezőnyében Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb a Dakar-rali második szakaszán, amelyet a szakadó eső miatt fél óra késéssel indítottak. A katari versenyző 1 perc 8 másodperccel volt gyorsabb, mint korábbi csapattársa, Guerlain Chicherit (BMW), ám a franciától nem nagyon kell tartania, hiszen ő tegnap rengeteg időt töltött szereléssel. A harmadik leggyorsabb a szintén a Volkswagen-csapatot erősítő brazil Mauricio Neves volt, mintegy két perc hátránnyal.

Al-Attiyah-t – akinek ez volt pályafutása ötödik szakaszgyőzelme – a siker az abszolút értékelésben is az élre repítette, ahol 1 perc 19 másodperc az előnye csapattársa, a szakaszon negyedik Carlos Sainz előtt és 2 perc 30 másodperc a BMW-s Stephane Peterhansellel szemben. A VW uralja a versenyt, hiszen a további három helyen a Race Touaregek sorakoznak.

Öt Volkswagen az első hatban

Öt Volkswagen az első hatban

Öt Volkswagen az első hatban


Az első szakaszt megnyerő, így az autósoknál az élről induló Nani Roma bukott. A szelektív szakasz második kilométerénél egy jobbos kanyarnál lecsúszott az útról, majd többször átfordult és sziklás vízmosásban kötött ki BMW-jével. Problémáját az okozta, hogy a topcsapatok csak egyetlen típusú homokgumit használhatnak a Dakaron, sárban az nemigen tapad. Szerencsére senki nem sérült meg, autója talpon landolt, így 15 perces hátránnyal, de tudta folytatni a versenyt.

Nem ő volt azonban az egyetlen, aki tegnap felborult, ugyanígy járt Orlando Terranova is, aki az egyik volt gyári Mitsubishit hajtja. Az argentin pilóta nem csak a balesetet másolta le, de pontosan ugyanott borult. Sőt a környéken dobta el a vasat Robby Gordon csapattársa, BJ Baldwin is. A Hummer többször átfordult, ám maga nem tudott továbbmenni, meg kellett várnia a szervizkamiont.

Gordonnak sem volt sima napja, ő egy sziklát talált el, ami miatt defektet kapott, amivel bő 11 perc hátrányt gyűjtött be.

Motorok:

A kétkerekűek között a francia David Frétigné (Yamaha) 3 óra 59 perc 20 másodperces idővel nyerte a második szakaszt, s ezzel bezsebelte a nyolcadik szakaszgyőzelmét dakaros pályafutása során. A második helyen a tegnapi győztes David Casteu (Sherco, +00:00:43), míg a harmadikon Marc Coma (KTM, +00:01:08) végzett.

Comát megbüntették

Comát megbüntették

Comát megbüntették


Casteu ezzel az eredménnyel megőrizte elsőségét az összetett versenyben, ami fényesen bizonyítja, hogy bejött a Dakar-szervezői szabálymódosítása. A 450 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motoroknak – 690 cm3 gyári KTM-ek – szűkítőt kell alkalmazniuk a teljesítményük visszafogása, s így a kisebb motorral indulók, mint Casteu is esélyessé válnak.

Cyril Despres, aki ezen a szakaszon 2 perc 50 másodperces hátránnyal negyedikként zárt, eredményével feljött a második helyre. Hátránya 2 perc 10 másodperc az összetettben, ahol négy másodperccel előzi meg Frétignét.  

Bár a címvédő Coma a mai harmadik eredményének örülhetne, biztosan nem bont pezsgőt. Ugyanis vasárnap derült ki, hogy még szombaton túl gyorsan hajtott keresztül egy falun – ahol 50 km/órás sebességkorlátozás van érvényben -, amiért 22 perces büntetést kapott, s így az abszolút 14. helyre került.

Kamionok:

A Kamazok a legjobbak a kamionok között

A Kamazok a legjobbak a kamionok között

A Kamazok a legjobbak a kamionok között


A második szakaszon is az eddig öt Dakar-győzelmet jegyző Vlagyimir Csagin volt a leggyorsabb, megszerezve pályafutása 49. szakaszgyőzelmét. A második ezen a napon a “cár” csapattársa, a tavalyi győztes Firdaus Kabirov volt. Az összetettben szintén ez az állás, ahol a harmadik helyet André de Azevedo foglalja el. A Kamazzal hajtó cár nagy ellenfele a tatrás Ales Loprais a 140. kilométernél balesetet szenvedett, jelentősen összetörve a járműve bal elejét. A szereléssel órákat veszített.

A második szakasz videós összefoglalója:

A második szakasz eredményei:

Autók

1.Al-Attiyah-Gottschalk, Volkswagen 4 óra 1 perc 55 másodperc
2.Chicherit-Thörner, BMW +0:01:08
3.Nevés-Maestrelli, Volkswagen + 0:02:01

Motorok

1.Fretigné,Yamaha 3 óra 59 perc 20 másodperc
2.Casteau, Shirco + 0:00:43
3.Coma, KTM + 0:01:08

Kamion

1. Chagin-Savostin-Nikolaev (RUS), Kamaz  4 óra 35 perc 7 másodperc    
2. Kabirov-Belyaev-Mokeev (RUS), Kamaz +00:02:47    
3. De Azevedo-Justo-Martinec (BRA-CZE) +00:14:58

Az összetett állása két szakasz után:

Autók

1.Al-Attiyah-Gottschalk (QAT-GER), Volkswagen 6 óra 16 perc 39 másodperc
2. Sainz-Cruz (ESP), Volkswagen +00:1:19
3. Peterhansel-Cottret (FRA), BMW +00:2:30

Motorok

1. Casteu (FRA) Sherco      5 óra 50 perc 45 másodperc         
2. Despres (FRA) KTM + 00:02:10    
3. Fretigné (FRA) Yamaha +00:02:14

Kamion

1. Chagin-Savostin-Nikolaev (RUS), Kamaz     7 óra 10 perc 54 másodperc        
2. Kabirov-Belyaev-Mokeev (RUS), Kamaz +00:06:47    
3. De Azevedo-Justo-Martinec (BRA-CZE) Tatara  +00:26:34