DCS, azaz Dual Clutch System, így hívja a Peugeot legújabb erőátviteli szerkezét. Egy duplakuplungos váltót. Nem világújdonság ez, hiszen az eredetileg a BorgWarner által kitalált szerkezet már sok-sok modellhez elérhető a Volkswagen-csoportnál, de a Volvónak, a Fordnak, a Fiatnak, a Porschénak, a BMW-nek stb. is van már.

A kormányról is

A kormányról is


A Peugeot elsőként a 4007 szabadidő-autóba szereli be sajátját, a 2,2 literes, 156 lóerős dízelmotorral párosítható. A hatfokozatú váltó elve ugyanaz, mint a többinél, az egyes fokozatokhoz tartozó fogaskerekek két tengelyen helyezkednek el, egyiken a páros, másikon a páratlan számúak. Ezekhez egy-egy kuplung tartozik, vagyis nem egy, hanem két kuplung van, innen a neve.

A megoldással jelentősen csökkenthető a sebességváltás ideje, mivel a két kuplung egyszerre mozoghat, így szinte megszakításmentes lehet a nyomatékfolyam a motor és kerekek között. A váltó működhet automataként, de a vezető is kapcsolgathat, persze kuplungpedál nincs.