Aki 7-es BMW-vel utazik, fontos ember lehet, ezért a védelme is kiemelt szempont lehet – a gyártó természetesen tisztában is van ezzel az igénnyel, így 2010-ben piacra dobja az autó páncélozott verzióját is.

A hagyományos 7-esre épülő “High Security” modellekből két verzió közül választhatnak a vásárlók: a V8 750 Li-ből és a V12 760 Li-ből készít luxustankot a bajor cég, de akármelyikbe is ülnek az utasok, biztosak lehetnek benne, hogy a legnagyobb védelemben részesülnek, ugyanis az autók megfelelnek a legújabb, BRV 2009-es biztonsági és a VR7-es és VR9-es ballisztikai szabványoknak is.

Az autó ajtóit, tetejét, oszlopait acéllemezekkel erősítik meg, az alváznál pedig különleges figyelmet fordítottak a robbanások kivédésére. Az utastér teljes biztonsága érdekében a csomagteret is páncéllemezzel zárták le. Az autó golyóálló ablakai 6 centiméter vastagok.

A páncélozás miatt természetesen jelentősen nőtt a 7-es tömege, ezért a limuzin új, megerősített felfüggesztéseket és lengéscsillapítót kap. Az autó csúcssebessége 209 km/óra, a V8-assal szerelt változat 7,9, míg az erősebb V12-es 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Páncéllal választották el az utastértől

Páncéllal választották el az utastértől


Extraként kérhető még az autóhoz kihangosítórendszer, amellyel az ajtók vagy ablakok kinyitása nélkül is lehet kommunikálni a külvilággal, tűzoltórendszer, amely a motortérben és az autó alatt is olt, és gáztámadás elleni védelmi rendszer is, amely az érzékelők jelzése után légmentesen zárja az utasteret és automatikusan lezárja a szellőzőrendszert.

A kormányzati megrendelők kérhetnek még zászlótartótól a rádiórendszeren keresztül fegyvertároló rekeszig sok egyéb pluszfelszerelést is.

A “High Security” modelleket elsősorban a közel-keleti és a dél-amerikai piacokra szánja a BMW, de bárki szabadon rendelhet ilyen járgányt a márkakereskedésekben – a javításra viszont csak néhány speciális szervizben lesz lehetőség, ahol csak válogatott személyzet férhet hozzá az autóhoz.