Aki 7-es BMW-vel utazik, fontos ember lehet, ezért a védelme is kiemelt szempont lehet – a gyártó természetesen tisztában is van ezzel az igénnyel, így 2010-ben piacra dobja az autó páncélozott verzióját is.

A hagyományos 7-esre épülő “High Security” modellekből két verzió közül választhatnak a vásárlók: a V8 750 Li-ből és a V12 760 Li-ből készít luxustankot a bajor cég, de akármelyikbe is ülnek az utasok, biztosak lehetnek benne, hogy a legnagyobb védelemben részesülnek, ugyanis az autók megfelelnek a legújabb, BRV 2009-es biztonsági és a VR7-es és VR9-es ballisztikai szabványoknak is.

Az autó ajtóit, tetejét, oszlopait acéllemezekkel erősítik meg, az alváznál pedig különleges figyelmet fordítottak a robbanások kivédésére. Az utastér teljes biztonsága érdekében a csomagteret is páncéllemezzel zárták le. Az autó golyóálló ablakai 6 centiméter vastagok.

A páncélozás miatt természetesen jelentősen nőtt a 7-es tömege, ezért a limuzin új, megerősített felfüggesztéseket és lengéscsillapítót kap. Az autó csúcssebessége 209 km/óra, a V8-assal szerelt változat 7,9, míg az erősebb V12-es 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Páncéllal választották el az utastértől

Páncéllal választották el az utastértől

Páncéllal választották el az utastértől


Extraként kérhető még az autóhoz kihangosítórendszer, amellyel az ajtók vagy ablakok kinyitása nélkül is lehet kommunikálni a külvilággal, tűzoltórendszer, amely a motortérben és az autó alatt is olt, és gáztámadás elleni védelmi rendszer is, amely az érzékelők jelzése után légmentesen zárja az utasteret és automatikusan lezárja a szellőzőrendszert.

A kormányzati megrendelők kérhetnek még zászlótartótól a rádiórendszeren keresztül fegyvertároló rekeszig sok egyéb pluszfelszerelést is.

A “High Security” modelleket elsősorban a közel-keleti és a dél-amerikai piacokra szánja a BMW, de bárki szabadon rendelhet ilyen járgányt a márkakereskedésekben – a javításra viszont csak néhány speciális szervizben lesz lehetőség, ahol csak válogatott személyzet férhet hozzá az autóhoz.