A hétvégén rendezik a WTCC (Túraautó-világbajnokság) nyolcadik futamát Angliában, Brands Hatch-en. Az amúgy izgalmas verseny most különösön érdekes lesz magyar szemszögből, egy hazánkfia is indul. Michelisz Norbert a SEAT programjának köszönhetően gyári támogatással állhat rajthoz.

Spanyolországban tesztelhetett

Spanyolországban tesztelhetett


Norbi a WTCC-hez kapcsolódó SEAT Leon Európa-kupa legutóbbi hétvégéjén Portóban elért győzelmével érdemelte ki az indulási jogot. Nem először vesz részt WTCC-futamon a magyar fiú, már tavaly Japánban is indulhatott. A helyzet azonban most más, ezúttal nem ismeretlen pályán, hanem a kedvencén száll be a nagyok közé.

Emellett az is segít, hogy az Európakupa összesítésében második helyen álló versenyzőt most tesztelni is elhívta a SEAT. A Barcelona melletti Martorellben a SEAT Sport mérnökei segítségével megpróbálták a legideálisabb beállítást megtalálni és az autót Norbira állítani. Közel negyven kört tehetett meg, ami nem rossz gyakorlás egy versenyhétvége előtt.

Magyar siker az Európakupán

Magyar siker az Európakupán


A spanyol mérnök hivatalos levele így szólt a teszt után: “Az autó jó. A pilóta nagyon gyors. Az ideje 1:42,65, ami nagyon jó idő. A setup sajnos nem volt a legoptimálisabb erre a pályára, de ez jó kiindulási alap Brands Hatch-re. Az időjárás: ma igazi nyári forróság volt itt a pályán.”

A kocsi ugyanúgy SEAT Leon, akár Norbi kupás autója vagy a top pilótáké, de mégis teljesen más. Motorja nem turbós, hanem 2,0 literes, szívó benzines, ugyanakkor nem a legújabb fejlesztés, hiszen a gyár pilótái egy ideje már turbódízel motorokat használnak. A WTCC Leonban szekvenciális váltó van, míg a kupásban DSG-t kapcsol a pilóta. A kezeléssel nem lesz, gond Norbi mostani autója minden bizonnyal erősebb is, mint a WTCC gép, a stílusán kell változtatni, sokkal inkább pörgetni kell a szívó motort.

Viszont a TDI-kkel szemben van egy nagy előnye, 60 kilóval könnyebben vághat neki a versenynek, ami jelentős a hasonló autók között. Ugyanennyivel lesz könnyebb a gyári BMW-k és negyvennel a Chevrolet-kkal szemben.

Brnóban defekt miatt nem nyert

Brnóban defekt miatt nem nyert


Persze könnyű dolga így sem lesz. Reálisan a mezőny második felében küzdhet, a legjobb tízbe kerülés maga lenne a csoda. Főként, hogy nem hanyagolja az Európa-kupa-beli feladatait sem. Összesen 4 szabadedzést, 2 időmérőt, 1 warm-upot és 4 versenyfutamot kell teljesítenie a hétvégén.

De semmi sem lehetetlen.

A hétvégére úgy is rossz időt jósolnak, a tévé előtt pedig nem ázunk meg. vasárnap 12:45-kor, illetve 14:45-kor kezdődik a Eurosport közvetítése a Túraautó-világbajnokság első illetve második futamáról.  Tessék szurkolni!

Forrás: Markakupa.hu