A hétvégén rendezik a WTCC (Túraautó-világbajnokság) nyolcadik futamát Angliában, Brands Hatch-en. Az amúgy izgalmas verseny most különösön érdekes lesz magyar szemszögből, egy hazánkfia is indul. Michelisz Norbert a SEAT programjának köszönhetően gyári támogatással állhat rajthoz.

Spanyolországban tesztelhetett

Spanyolországban tesztelhetett

Spanyolországban tesztelhetett


Norbi a WTCC-hez kapcsolódó SEAT Leon Európa-kupa legutóbbi hétvégéjén Portóban elért győzelmével érdemelte ki az indulási jogot. Nem először vesz részt WTCC-futamon a magyar fiú, már tavaly Japánban is indulhatott. A helyzet azonban most más, ezúttal nem ismeretlen pályán, hanem a kedvencén száll be a nagyok közé.

Emellett az is segít, hogy az Európakupa összesítésében második helyen álló versenyzőt most tesztelni is elhívta a SEAT. A Barcelona melletti Martorellben a SEAT Sport mérnökei segítségével megpróbálták a legideálisabb beállítást megtalálni és az autót Norbira állítani. Közel negyven kört tehetett meg, ami nem rossz gyakorlás egy versenyhétvége előtt.

Magyar siker az Európakupán

Magyar siker az Európakupán

Magyar siker az Európakupán


A spanyol mérnök hivatalos levele így szólt a teszt után: “Az autó jó. A pilóta nagyon gyors. Az ideje 1:42,65, ami nagyon jó idő. A setup sajnos nem volt a legoptimálisabb erre a pályára, de ez jó kiindulási alap Brands Hatch-re. Az időjárás: ma igazi nyári forróság volt itt a pályán.”

A kocsi ugyanúgy SEAT Leon, akár Norbi kupás autója vagy a top pilótáké, de mégis teljesen más. Motorja nem turbós, hanem 2,0 literes, szívó benzines, ugyanakkor nem a legújabb fejlesztés, hiszen a gyár pilótái egy ideje már turbódízel motorokat használnak. A WTCC Leonban szekvenciális váltó van, míg a kupásban DSG-t kapcsol a pilóta. A kezeléssel nem lesz, gond Norbi mostani autója minden bizonnyal erősebb is, mint a WTCC gép, a stílusán kell változtatni, sokkal inkább pörgetni kell a szívó motort.

Viszont a TDI-kkel szemben van egy nagy előnye, 60 kilóval könnyebben vághat neki a versenynek, ami jelentős a hasonló autók között. Ugyanennyivel lesz könnyebb a gyári BMW-k és negyvennel a Chevrolet-kkal szemben.

Brnóban defekt miatt nem nyert

Brnóban defekt miatt nem nyert

Brnóban defekt miatt nem nyert


Persze könnyű dolga így sem lesz. Reálisan a mezőny második felében küzdhet, a legjobb tízbe kerülés maga lenne a csoda. Főként, hogy nem hanyagolja az Európa-kupa-beli feladatait sem. Összesen 4 szabadedzést, 2 időmérőt, 1 warm-upot és 4 versenyfutamot kell teljesítenie a hétvégén.

De semmi sem lehetetlen.

A hétvégére úgy is rossz időt jósolnak, a tévé előtt pedig nem ázunk meg. vasárnap 12:45-kor, illetve 14:45-kor kezdődik a Eurosport közvetítése a Túraautó-világbajnokság első illetve második futamáról.  Tessék szurkolni!

Forrás: Markakupa.hu