Bár az ára 2007 óta változatlan az ára, kevesebb e-matricát vásárolnak az úthasználók, mint egy évvel korábban – derül ki az Állami Autópálya Kezelő Zrt. féléves értékesítési mutatóiból Csökkenésre az elmúlt öt esztendőben nem volt példa. Bár a negyedéves értékesítési adatokhoz képest a csökkenés üteme mérséklődött, 2009 első felében, az elmúlt esztendőhasonló időszakával összehasonlítva a járművezetők 2 százalékkal kevesebb matricát vettek. A legszembetűnőbb csökkenés a havi (-6%) és a teherautók számára érvényes 1 napos (-7%) e-matricák forgalmában tapasztalható.

Mindez csak azért meglepő, mert az autópályák forgalma is mintegy 5 százalékos visszaesést mutat, amiből az a következtetés vonható le, hogy csökkent a bliccelők száma. A legnagyobb visszaesés az országon áthaladó tranzitforgalom lebonyolításában kiemelt szerepet játszó M1-es autópályán figyelhető meg, amelyen 2009. január?június között átlagosan 7-10 százalékkal közlekedett kevesebb jármű, mint az előző esztendő hasonló időszakában

Bár az autópályát használók szemszögéből a kisebb forgalom jó, az útkezelőnek mindez 4 százalékos bevétel-visszaesést eredményezett. Ez számszerűsítve annyit tesz, hogy a 2008-as 30,3 milliárd forinttal szemben 2009-ben közel 29,1 milliárd forintos bruttó összeg folyt csak be a matrica eladásból.

Ugyanakkor a Magyarországon nemrégiben életbe lépett áfaváltozás ellenére az e-matricákért is ugyanannyit kell fizetni, mint eddig. Viszont az adótartalom növelése miatt csökken az Útpénztár matricaeladásokból származó bevétele s így az utakra fordítható összeg is, durván 500 millió forinttal.