Az Európai Parlament (EP) Strasbourgban nagy többséggel megszavazta az EU “kormányának”, az Európai Bizottságnak azon irányelvtervezetét, amely szerint a közbeszerzéses járművásárlásnál nemcsak az árat, hanem a szén-dioxid-kibocsátást, a légszennyezést és az energiafogyasztást is kötelező figyelembe venni.
 
Évente mintegy 110 ezer személygépjárművet, ugyanennyi kisteherautót, 35 ezer kamiont és 17 ezer buszt vásárolnak közbeszerzéssel az Európai Unióban. Az irányelv nemcsak a hatóságokat vagy a közintézményeket kötelezi, hanem az olyan magáncégeket is, amelyek szerződéses keretek között látnak el közfeladatot.

Emellett a speciális vagy sürgősségi esetekben használt – például tűzoltó-, mentő-, építkezési, repülőtéri – járműveknél nem lenne kötelező a környezetvédelmi szempontok figyelembevétele, mivel az azoknak megfelelő autók “sokba kerülnek, és kis számban készülnek”.

Persze a politikusok biztos nem fognak 1,0-s Suzukival járni, hiszen a Lexus már kapható, és a Mercedes, a BMW jövőben tervezett hibrid modelljei rendelkezésükre állnak majd. Lehet, hogy Demszky Gábor várható autóját is ennek jegyében választották ki.

Forrás: Greenfo