A következő években számos elektromos autót dob piacra a Volkswagen, de egyáltalán nem számítanak diadalmentre. “Amíg a villanyautók két számjegyű piaci részesedést érnek el, még 20-25 év fog eltelni” – jósolta Jürgen Leohold, a Volkswagen kutatási vezetője a dpa-nak. Mint kifejtette, egyelőre problémás a nagy teljesítményű akkumulátorok gyártásának kapacitása és költsége is. Egyelőre a lítiumion telepek nem elég jók, és túl sokba is kerülnek.

Leohold elárulta, hogy a Volkswagen 2010-re tervezi első sorozatgyártású elektromos autójának bemutatását. Elsőként ugyan egy kisautóban vezetik majd be, de a cég olyan sikermodellekből, mint a Golf tervez villanymotoros változatot.  

“A következő évtizedben sok elektromos jármű jelenik majd meg a piacon, de elsősorban városi forgalomra kitalálva” – mondta Leohold. Ezzel szemben szerinte a nagyobb autók esetében a jármű tömege és a lítiumion akkumulátorok magas költségei miatt kicsi az esélye a villamos hajtásnak. Egyelőre azokban a nagyautók szegmensében nincs alternatívája a belső égésű motornak a szakember szerint, mint ahogy a teherautóknak az országúti áruszállításban sem.  

“Egyelőre elképzelhetetlen, hogy a teherjárművek akkumulátorról üzemeljenek, de hatalmas tartalék van még a benzin- és dízelmotorok hatékonyságának fejlesztésében. A robbanómotor a következő 20-30 évben megmarad az autókban” – állítja Leohold.