Világpremierrel készül az idei goodwoodi “Festival of Speed” rendezvényre az Audi. A július 11-én kezdődő, a világ legnagyobb versenysport-történeti rendezvényére az ingolstadtiak az 1939-es Auto Union Typ D teljesen valósághűen megépített példányával érkeznek.

Négy esztendőt igényelt a versenyautó megépítése, amely eredeti változatában H.P. Müller és Tazio Nuvolari pilótákkal két nagydíjgyőzelmet is aratott. Az Ezüstnyíl most Angliában 150 ezer néző előtt Nick Mason, a Pink Floyd dobosának keze alatt indul első útjára. Az autót Angliában élesztették fel néhány történelmi fotó segítségével, miután a műszaki dokumentációból a második világháborúban alig maradt valami.

Feltámadt az eltűnt versenyautó 1
Feltámadt az eltűnt versenyautó 2

Feltámadt az eltűnt versenyautó

Feltámadt az eltűnt versenyautó

Feltámadt az eltűnt versenyautó 5
Feltámadt az eltűnt versenyautó 6
Fotó megosztása:
Feltámadt az eltűnt versenyautó 7


Az Audi információi szerint Kelet-Németország második világháborút követő szovjet megszállása során az utolsó Auto Union is elveszett, de vajon akkor a Christe’s mit árverezett el 3 milliárdért az év elején?

A most bemutatkozó “Typ D” az Auto Union Ezüstnyíl legutolsó (1939) fejlesztési fázisát képviseli. 12 hengeres, kompresszoros motorja 485 lóerős. Feladata az lesz, hogy helyettesítse az eddig bemutatókon használt teljesen eredeti alkatrészekből álló 1938-as Typ D-t, amely így biztonságba kerülhet az Audi múzeumába.

Nem zenei tudása miatt választották Nick Masont a feladatra, hanem tapasztalata miatt. Tavaly egy 1936-os Typ C-t vezetett ugyanitt, de Mason a 24 órás Le Mans-i futamon öt alkalommal rajthoz állt, s veterán versenyautók egész gyűjteményét mondhatja magáénak, amely értéke valahol a kétszámjegyű eurómilliók tartományában járhat. Így képben van a Tpy D értékét illetően is.