A McLaren Mercedes SLR különleges 722-es változatáról sokan azt hiszik, hogy azért hívják így, mert ilyen erős, de nem, “csak” 650 lóerős. A 722 igazából egy rajtszám, 7 óra 22 percet jelent, amikor Stirling Moss 1955-ben nekivágott a Mille Miglia versenynek Mercedesével.

Az amerikai Renntech azonban úgy gondolta, az 5,5 literes kompresszoros motorból lehetne 722 lóerős, és meg is építették. Új főtengely, intercooler és komputer alkalmazásával elérték a kívánt teljesítményt.

Ez történt nemrég, időközben azonban úgy tűnik, valaki még többet akart, mert újra felnyitották a Mercedes motorháztetőjét. Ismét átdolgozták a motorvezérlő szoftvert, és versenyautókra illő kipufogóval koronázták meg a munkát. Az eredmény 740 lóerő.

740 lóerő egy Merciben 1
740 lóerő egy Merciben 2

740 lóerő egy Merciben

740 lóerő egy Merciben

740 lóerő egy Merciben 7
740 lóerő egy Merciben 8
740 lóerő egy Merciben 9
740 lóerő egy Merciben 10
Fotó megosztása:
740 lóerő egy Merciben 11


Nem hoztak nyilvánosságra menetdinamikai adatokat, de az eredetihez mért 90 lóerő többlettel bizonyára képes 3,5 másodperc alá szorítani a 100 sprintidőt az SLR, a végsebessége pedig elérheti a 350-et is.

A kisebb teljesítménynövelésért durván kétmillió forintnyi dollárt számol fel a dél-kaliforniai vállalkozás, 740 lóerőért viszont valamivel több mint 4 milliót kell kipengetni. Ilyenkor persze nem árt költeni az ajánlott “Big” fékekre sem. A látványról 20 colos felnik gondoskodhatnak. Persze ez az összeg eltörpül az autó több mint 100 milliós vételára mellett.