A Fiat kutatásfejlesztő részlege és a szintén torinói Európai Formatervező Intézet tanulói egy környezetkímélő autóval rukkoltak elő. A Phylla tisztán elektromos hajtású, így közvetlenül nincs is károsanyag-kibocsátása.

A 2+2 üléses járgány padlójára kerülnek az akkumulátorok, amelyek polimeres vagy ionos kivitelűek lehetnek. Előbbivel 220, utóbbival 145 kilométeres távolságra juthat az autó négyórás konnektoros töltés után.

Üzemanyagcellával is müködhet
Üzemanyagcellával is müködhet

A jövő autója a Fiattól

A jövő autója a Fiattól

Üzemanyagcellával is müködhet
750 kilogramm a tömege
130 km/h-s tempóra készül
A tetőn hordozza a napelemeket
3 méteres, de négy utasnak jut hely
Fotó megosztása:
750 kilogramm a tömege

750 kilogramm a tömege

750 kilogramm a tömege


Azonban ha kifogy az energiából az autó, akkor sincs baj, miután hidrogénes üzemanyagcellával is felszerelték, így onnan is nyerhet elektromos áramot a kerekeknél elhelyezett villanymotorok számára. Sőt, ha süt a nap, az a legjobb, mert a járművön elhelyezett napkollektorok tölthetik az akkumulátorokat. Ha csak tisztán a napenergiával működne, 18 kilométert tehetne meg egy “napnyi” sütkérezéssel.

Maximális 54 kW teljesítményt produkálnak az elektromos motorok, viszont egyenletes üzemben ennek csak a felét állítják elő. 50 km/órára hat másodperc alatt gyorsul a mindössze 3 méteres Phylla, míg a végsebessége 130 km/óra.
Nemcsak dinamikája, de 142 literes csomagtartója is használhatóvá teszi a 750 kilogrammos kisautót, amely nevét a görög levél szóból örökölte. A fejlesztési költségekbe Olaszország Piemont tartománya is beszállt, bízva abban, hogy a későbbi megvalósítás jelentősen csökkentheti a napsütés használatával a környezetszennyezését.

Videón a Phylla: