Alaposan átrajzolta a mai nap a Közép-Európa Rali autós mezőnyének erőviszonyait. Összetettben elvesztette első helyét a mitsubishis Stephane Peterhansel, de az üldözőknél is megkeveredtek a lapok.

A nap első, a verseny eddigi leghosszabb, 157 km-es szakaszán, a tegnapig a harmadik helyen álló Giniel de Villiers hatalmasat bukott, a VW Race Touareg ötször pördült – szerencsére a benne ülők komoly sérülés nélkül megúszták. A baleset miatt azonban a dél-afrikai végleg lemondhatott, ugyanis a 40. helyre esett vissza.


Borult a tegnap szakaszgyőzelmet arató BMW-s, a katari Al Attiyah is, így az abszolút 7.-ből mára 41. lett. Az első szakaszon a Peterhanselnek is gondja akadt – ő egy defekt miatt veszített 3 percet. Az első etepot végül a hummeres Robby Gordon nyerte meg, 12 másodperccel a volkswagenes Carlos Sainz előtt.

A délutáni 61 kilométeres menetben már újra Peterhansel volt a legjobb, de Sainz ekkor is második lett, így a spanyol ralilegenda összetettben átvette a vezetést, előnye azonban hajszálnyi, mindössze 3 másodperc.

“A különbség Peterhansel és én közöttem nagyon kicsi. Boldog vagyok, hogy a második napi
problémáim után sikerült ennyire felzárkóznom, és újra harcba tudok szállni a győzelemért. Nagyon szoros a küzdelem, ha egyikünknek defektje van, máris vége mindennek. Nagyon óvatos leszek, hogy elkerüljem az ilyen bajt, természetesen nyerni szeretnénk. Az tény, hogy a feltételek nagyon különböznek a rallytól, mivel itt sok gödör van, amit muszáj elkerülni. Nagyon kell figyelnünk, de közben tolni is, hogy nyerni tudjunk. Majd meglátjuk” – mondta Sainz.


A kamionosok ma csak félig-meddig, pontosabban csak félig versenyeztek, ugyanis sokan aggódtak, hogy ha a mai második kört is teljesíteniük kell, akkor erre nem lenne idejük féket cserélni a további szakaszokra. A szervezők engedtek a kérésnek, így a kamionosok csak az első, szelektív szakaszt tették meg a ma. Mondanunk sem kell, hogy ezt megint a holland Hans Stacey nyerte a Tatrával versenyző cseh Ales Loprais előtt, harmadik a szintén holland Van Ginkel lett a Ginaffal.

Stacey az összetettben kis híján 24 perccel vezet Van Ginkel előtt, a harmadik Loprais, 42 perc lemaradással.

Az összetett első öt helyezettje:

1. Sainz-Perin (Volkswagen)
2. Peterhansel-Cottrett (Mitsubishi)
3. Depping-Gottschalk (Volkswagen)
4. Roma-Cruz Senra (Mitsubishi)
5. Alphand-Picard (Mitsubishi)

A magyar autósok sorrendje:

13. Szalay-Tóth (Opel)
14. Kis-Czeglédi (Nissan)
19. Varga-Pocseg (Nissan)
21. Liszi-Fenesi (Mitsubishi)
37. Palik-Darázsi (Nissan)
46. Gál-Oroszlán (Proto)
49. Kristóf-Simon (Nissan)