1999-ben Vision SLR Roadster néven mutatott be egy tanulmányautót a Mercedes-Benz. Egy ideje tudni, hogy a sportkocsi sorozatgyártásba kerül. Szeptembertől bárki, akinek van elég pénze, megveheti az SLR nyitott változatát, amely szinte tökéletesen követi a tanulmányautó formavilágát.

Egyelőre nem tudni, mennyibe is fog kerülni, de aki ilyet akar, az biztos többet fizet a Coupé közel 120 millió forintos áránál is.

Testre szabják az üléseket

Testre szabják az üléseket

Testre szabják az üléseket


Ezért azonban olyan autót kap, amely, annak ellenére, hogy nyitható tetőt kap, 332 km/órás végsebességre képes. Erre az 5,5 literes kompresszoros V8-as blokk a garancia, ami 626 lóerőt teljesít. A Mercedes állítása szerint olyan jól sikerült az autó formájának kialakítása, hogy nyitott tetővel akár 200 km/órával is használható a kocsi, ekkor sem túlzottan nagy a zaj.

Gyorsulás tekintetében is képes versenyre kelni a zárt változattal a kétüléses McLaren SLR Roadster, ennek sem kell több nullától 100-ig, mint 3,8 másodperc.

Alig változtattak a tanulmányautón

Alig változtattak a tanulmányautón

Alig változtattak a tanulmányautón


Formailag nagyon hasonló a sima SLR és az új nyitott változat. Az utasok igazán impozáns hosszú motorháztető mögött kapnak helyet. Beülni előre-felfelé nyíló ajtókon át lehet, de nem hiányoznak olyan részletek sem, mint az első kerekek mögé helyezett kipufogók vagy az erős lassításkor felnyíló kis fékszárny hátul.

Kevesebb mint 10 másodpercig tart, míg a három különféle színben rendelhető vászontető eltűnik az ülések mögött. Tető hiányában boruláskor az erősített szélvédőkeret és az utasok feje mögötti bukócsövek védik meg a benn ülőket, persze nem hiányoznak a légzsákok sem, amelyekből itt az utasok térdéhez is jutott.