A vezetőn kívül még egy embernek kínál helyet a háromkerekű
Kanyarban elektronika szabályozza, mennyire dőljön meg a jármű
Állítólag biztonságban sem marad el négykerekű társaitól
7 fotó
Európai tudósok közös, hároméves munkájának gyümölcse a nemrégen elkészült, inkább motorra, mint városi kisautóra emlékeztető jármű. Hajtásáról Rotax gyártmányú, a BMW C1-es kismotorban is alkalmazott, 218 köbcentiméteres motor gondoskodik. Ez akár 100 km/órás csúcssebességre képes, és hét másodperc alatt gyorsítja fel a háromkerekűt 60 km/órára.

Üzemanyagként sűrített földgáz szolgál, amelyet két szénszálas anyagból készült tartályban tárolnak. Ezekben 200 kilométer megtételéhez elegendő földgáz fér el. A tartályok tölthetőek, de ha nincs a környéken megfelelő töltőállomás, a palackok leszerelhetőek és a sörösüvegekhez hasonlóan telire cserélhetők.

A földgázzal nem csupán csendesebben jár a CLEVER névre keresztelt jármű, hanem a szén-dioxid-kibocsátás is harmadára csökkenthető.

A hagyományos mikroautóknál fél méterrel keskenyebb városi jármű teljesen zárt, a vezetőn kívül még egy utasnak is helyet kínál. Váza alumíniumból készül, amit műanyag elemekkel borítottak. Hogy kanyarban is kellően stabil legyen, a karosszéria dőlését elektronika felügyeli.

Állítólag a CLEVER még biztonságban sem marad el a miniautóktól, de parkolni, csúcsforgalomban haladni minden bizonnyal könnyebb vele, mint négykerekű konkurenseivel.