Loebnek és Grönholmnak nem kell a gyári autó?!

Jövőre mind a Peugeot, mind a Citroën kivonul a Ralivilágbajnokságból, ami azt jelenti, hogy néggyel kevesebb profi pilótai állás lesz 2006-ban. Miután a Subarunál és a Mitsubishinél biztosnak tűnik a csapatfelállás a Skoda illetve a Ford két-két autójára pályázhatnak a jelentkezők.

[bekkep]Jelenleg a mezőny kétszeres világbajnokainak sorsa még nem biztos, sem Sébastien Loeb, sem Marcus Grönholm nem jelentette be, hogy miként folytatja jövőre. A Ford ebben az évben pontszerző helyeken “vegetált”, de a jövőre érkező – egész évben fejlesztett- új autóval már világbajnoki címet akar szerezni. Ehhez viszont valóban top pilóták kellenek.

Mindkét említett világbajnokkal tárgyalt a csapatvezető Malcolm Wilson, de úgy hírlik mindketten visszautasították, inkább egy privát csapatnál versenyeznének tovább. Az ügy hátterében az áll, hogy bár a Citroën idén év végén kivonul, kijelentette, hogy esetleg már 2007-ben visszatérne, ha sikerül a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) a költségeket lefaragni.

Az FIA változtatott is a szabályokon, eltűnnek például az aktív differenciálművek az autókból, helyüket hagyományos erőátviteli elemek veszik át. A francia gyár a visszatérést már a C4 WRC-vel tervezi, de Philippe Bugalski már teszteli az új specifikációjú hajtásláncot egy Xsara WRC-be építve.

[bekkep]Sébastin Loeb elmondta, ő hosszú távon gondolkodik és szívesen maradna a Citroënnél, ha az valóban visszatérne 2007-ben, addig ő egy privát autóval versenyezne a Vb-n. Úgy hírlik már a csapat is megvan, a világbajnok a francia Oreca csapattal folytatná, természetesen egy Citroën Xsara volánja mögött.

Ez a csapat 2003-ban Junior világbajnokságot nyert Brice Tirabissi-vel egy Renaul Clio Super 1600-assal. Az Oreca ugyanúgy két Xsara WRC-t kapna, mint ahogy idénre a Kronos, aki szintén maradnának jövőre Manfred Stohllal a volánnál. Harmadik privát Citroënes lehet a Bútor Robi versenyautóját szállító PH Sport is.

A wrc.com információi szerint a pénzzel nem lesz probléma, hiszen Loeb eddigi személyes szponzora a Sony illetve a PlayStation állná a költségeket. A játékkonzol-gyártóé a WRC hivatalos játékának licence.

Marcus Grönholm tárgyalt a Mitsubishivel és Forddal is, de egyelőre úgy tudni a japán csapatnak már megvannak a pilótái, a Forddal viszont nem sikerült megegyezni. A finn állítólag csatlakozik Loebhöz és egy 2007-es gyári Citroënes állásért jövőre ő is privát versenyző lesz.