Golf ECO a Challenge Bibendumon

Négy járművel vesz részt a Volkswagen az idei évben a Challenge Bibendumon. Ezek közük kettő széria és kettő egyedi gyártású jármű. A sorozatgyártású autók között a Lupo 3L és a Kínában gyártott Bora TDI versenyez. Mellettük az új hibrid rendszerű Golf ECO és a korábban bemutaott üzemanyagcellás Touran HyMotion versenyez még.

Az ECO a IV. generációs Golfra épül, a motorterében a Lupo 3L-ből ismert dízel mellett egy elektromos motor is helyet kapott. Az 1,4 literes háromhengeres dízel motor ebben az autóban 103 lóerőt tud, amihez jön még a villanymotor 20 lóerős teljesítménye. A két erőforrás együttesen 300 newtonméteres nyomatékkal bír 2500-as fordulatszám mellett.

Az elektromos motor működéséről egy NiMH rendszerű 144 volt üzemi feszültségű akkumulátor gondoskodik. Köszönhetően a Lupo 3L-től átvett Stop-Start, automata motor leállító rendszernek köszönhetően mindössze 3,8 litert fogyasztott az ECO Golf 100 kilométerenként.

A Touran HyMotion folyékony oxigén és hidrogén felhasználásával üzemelő üzemanyagcellával működik. Az egyterű orrában egy 108 lóerős elektromos motor kapott helyet, amely az áramot az oxigén és hidrogén felhasználásával üzemelő üzemanyagcella biztosítja.

Fékezéskor generátorként üzemel a motor és visszatáplálja a NiMH akkumulátorba a feszültséget. Ezzel a motorral 14 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra a Touran, legnagyobb sebessége pedig 140 km/h. Hatótávolsága a magával vitt és 350 bar nyomáson tárolt üzemanyagokkal 160 kilométer.

1998-ban hívta életre a Challenge Bibendum versenyt a francia autógyár, a Michelin, ahol a résztvevő autók a minél alacsonyabb fogyasztásra és környezetszennyezésre törekednek, Idén ennek a versenynek a kínai város Sanghai ad otthont október 12-14. között, ahol 112 autó küzd meg különböző kategóriákban.