A Volvo 3CC különlegessége az autó hátsó része, ahol az utastér olyan szinten elkeskenyedik, hogy csak egy ülés fér el, középen. Itt egy felnőtt vagy két gyerek utazhat, az első sor a hagyományos módszert követi. A vezető kényelmét többek között az állítható pedálsor szolgálja, a hátsó utas kényelmes be-és kijutását pedig az előrecsúszó ülések biztosítják.

Szemből agresszív és zömök képet mutat a tanulmány, de egyértelműen a Volvo stílusjegyeit hordozza magán. Mindössze 3899 mm hosszú és 1321 milliméter széles a tanulmányautó. A Kaliforniában megálmodott 3CC utasterét a kompakt méretek ellenére tágasra tervezték, amit a lágy vonalvezetés és a világos belső csak tovább fokoz.

A szendvicsszerkezetű alváz acélból, míg a karosszéria szénszálas műanyagból készült. A padló két rétege között helyezkednek el azok a lítium ion akkumulátorok, amelyek a hajtáshoz szükséges energiát tárolják.

Az orr-részben elhelyezett villanymotor a sportos méretű (215/45 ZR 18) első kereket hajtja, akár 300 kilométeres távolságig. Maximálisan 135 km/órával képes haladni a 3CC, viszont a gyorsulására nem lehet panasz, mivel 100 km/órás sebességet 10 másodperc alatt eléri, ráadásul eközben nem juttat káros anyagot a környzetbe.

A különleges formának köszönhetően a koncepcióautó légellenállása 30 százalékkal kisebb, mint az S40-es modellé. Az ajtók a jövőre és a korábbi koncepcióautókra való tekintettel felfelé nyílnak.