V8-as motor az XC90-hez 1

V8-as motor az XC90-hez

Nem új autó, hanem egy új motor debütált a Volvónál Párizsban. Az új motor egy igazán különleges darab, mivel nem a Jaguar vagy más Ford márka nyolchengeresét vette át a Volvo, hanem megbízta a Yamahát egy vadonatúj motor kifejlesztésével.

Az eredmény egy 4,5 literes, 315 lóerős motor, 3900-as fordulatszámon 440 Nm-es nyomatékkal. Nagyon kevés hely jut a keresztben beépített motornak, ezért a szélesebb építést eredményező 90 fok helyett 60 fokos a hengerszög.

A motor nagyon kompakt, hosszúsága 754 milliméter, szélessége 635 milliméter. Az alublokkos és alumínium hengerfejes motor súlya 190 kilogramm. A szívó oldali és a kipufogószelepeket működtető vezérműtengely is folyamatosan változó szelepvezérlést biztosít.

Az új motorral az XC90 7,0 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebességét az észak-amerikai piacok számára 190 km/órában korlátozza a gyár, Európában a 210 km/órás leszabályozásig lehet nyomni a gázt. Az XC90 szabványos átlagfogyasztása 13,0 liter/100 km.

A Volvo nagyon sokat tesz a minél csekélyebb környezetszennyezésért autói gyártása során. A környezettudatos márkaimázshoz kevéssé illik egy nagy és nehéz szabadidőautó, mint az XC90, de a Volvo is egy vállalkozás, amelynek pénzt kell termelnie.

Mivel Észak-Amerikában, ahol az XC90 modellek 60 százaléka gazdára talál, megkerülhetetlen a V8-as benzines erőforrás, ráadásul az összes konkurens is kapható nyolchengeres motorral, így a Volvo sem várt tovább.

Egy V8-as benzines szabadidőautó biztosan nem fog keveset fogyasztani, de amit a károsanyag-kibocsátás terén meg lehetett tenni, azt a Volvo bőven megtette. Az új motor még a Kaliforniában érvényes ULEV II (Ultra Low Emission Vehicle) szabványt is teljesíti, az első V8-as motorként. Ezt az eredményt hidegindítás után 1250-re emelt alapjárati fordulatszámmal, négy katalizátorral és hidegindítás után szegényebb benzin-levegő keverékkel érték el.

A V8-as motorral új sebességváltó jelent meg. Az új automata hatfokozatú, míg az eddig Volvo automatáknak csak öt előremeneti fokozata volt. A váltó rendelkezik Geartronic funkcióval, ezért kézzel is lehet kapcsolni a fokozatokat.

A másik párizsi újdonság az S40-ben megjelenő összkerék-hajtás.