Gumiszállítót váltott a Peugeot 1

Gumiszállítót váltott a Peugeot

2005. januárjától a Pirelli lesz a Peugeot WRC csapatának hivatalos gumiabroncs-szállítója. A Peugeot Sport annak ellenére döntött így, hogy a Subaru eddig a Pirelli abroncsokon jóval kevesebb győzelmet és időelsőséget szerzett az idei szezonban, mint a Michelin armada, élükön a Citroënnel.

A Peugeot ezzel a lépéssel nem kis részben a konszerntestvért, az egyre sikeresebb Citroënt kívánja megelőzni a következő szezonban. Míg a Michelin idén 5 csapatnak szállít abroncsot, a Pirelli egyetlen ügyfele a Subaru. A Peugeot így nem az ötből lenne az egyik, hanem kettőből, amitől kiemeltebb szerepet vár a Peugeot Sport.

Az elmúlt években a Pirelli abroncsok csak laza talajon és vizes aszfalton bizonyultak jobbnak hozzáértők szerint a Michelin gumiknál. A Michelin fölénye főleg száraz aszfalton volt jelentős. Nedves aszfalton viszont fordult a kocka, ráadásul egyre kevesebb teljes egészében aszfaltos ralifutam szerepel a naptárban. Ez az FIA tudatos törekvése, mivel Max Mosley FIA-elnök szerint a Forma-1-hez hasonlóan a WRC-k sebessége is túl nagy.

Szakértők szerint a Pirelli kedvezőtlen vagy extrém körülmények között eddig is igen erős volt, és hátránya a Michelinhez képest egyre kisebb normál aszfalton. Tavaly Petter Solberg azért is nyerhette meg az egyéni VB-t, mert a Pirellik esőben lényegesen jobban teljesítenek a Michelin abroncsoknál. Amikor tavaly a Katalán Rali harmadik napján leesett az eső, Solberg el tudott lépni konkurenseitől, de Korzikán és Ausztráliában is hasonló volt a helyzet a csapadék megérkeztével.

A Peugeot sajtóközleményében megköszönte a Michelin-nek, hosszú évek óta meglévő partnerének, a közösen elért győzelmekért és világbajnoki címekért tett erőfeszítéseket. A két vállalat az elmúlt hat évben három márka világbajnoki címet szerzett, Marcus Grönholm révén a Peugeot 2000-ben és 2002-ben is az egyéni világbajnokságban sem talált legyőzőre.

Az idei évből a Finn Ralival együtt hátralévő nyolc versenyen a Peugeot általános támadást indít a márka VB-ben megszerzendő minél jobb helyezés érdekében. A Finn Rali előtt az 51 pontos Peugeot a negyedik helyen állt az összetettben, míg a Citroën 98, a Ford 71, a Subaru csapat 64 pontot gyűjtött.

Németországban Marcus Grönholm és Cédric Robert mellett Freddy Loix is indul egy gyári WRC-ben az aszfaltos ralin, az autó fejlesztése és tesztelése gőzerővel folyik. A Peugeot egy éve nem győzött, utoljára tavaly Argentínában állhattak a dobogó tetejére, Grönholm idei ciprusi elsőségét a szabálytalan vízpumpa miatt az FIA elvette és a második helyen célba érő Loeb ölébe hullott a győzelem.