Opel Vectra 2005 - Érkezik a high-tech

Az új modellévre az Opel az autó műszaki részét érintő módosításokkal készítette fel a Vectrát. Az Astrában bevezetett IDS Plus elektronikus lengéscsillapítás-vezérlés a nagyobb Opel sorozatban is elérhetővé válik.

Alapfelszerelésként a V6-os dízel és a benzines fut a 2005-ös modellévtől IDS Plus futóművel. A 150 lóerős dízelhez és a turbós, kétliteres benzineshez felárért kapható. A CDC (Continuous Damping Control – folyamatosan változó, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás) minden karosszériaváltozathoz rendelhető, a Signumhoz is.

A lengéscsillapítás néhány ezredmásodperc alatt igazodik a körülményekhez, jobb úttartást és kényelmesebb futást biztosítva. A kerekenként egy-egy mágnesszeleppel működtetett lengéscsillapítók vezérlése egyenetlen felületen a lassítást is segíti. Az úthoz jobban tapadó kerekekkel laza talajon vagy hullámos úton maximum öt százalékkal rövidebb lehet a fékút egy sima Vectráéhoz viszonyítva. A magyarországi utakat ismerve ez nem elhanyagolható előny.

Sport üzemmódban a Vectrában is gyorsabban reagál a motor az elektronikus gázpedál lenyomására, a kormányzás közvetlenebbé válik a lengéscsillapítás keményedésével párhuzamosan. Automata váltó esetén nagyobb fordulatszám elérésénél kapcsol az automatika.

Minden Vectra és Signum modell adaptív féklámpával segít a többi közlekedőnek érzékelni a fékezés intenzitását. 10 km/órás sebesség fölött intenzív fékezéskor erősebben világítanak a féklámpák, mint egyenletes és kisebb lassításkor.

A Signum esetében a rejtett kipufogóvégződés markánsabb, látható végeknek adja át a helyét, a külső változtatások között a lámpabura sötétítését és a krómozott első hűtőrácsot kell még megemlíteni.

A Saab 9-3 és az Opel Vectra közös műszaki hátországból született, a rokonság miatt a Saab mellett az Opel középkategóriás sorozata is megrendelhetővé válik az új fejlesztésű, hatsebességes automata váltóval.

A különbség annyi, hogy a Vectrában csak a fokozatválasztó karral lehet váltani, a kormányról nem. A váltóban súrlódáscsökkentő, könnyű futást biztosító olaj van, ami csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az új automata teljes élettartama során nem igényel olajcserét.

Az új Astrából ismert fejegységek, navigációs berendezések mellett az automatikus lámpabekapcsolás is megjelenik a Vectrában.