Megérkezett a KIA Cerato Magyarországra 1

Megérkezett a KIA Cerato Magyarországra

Már kapható a kereskedőknél a Kia új alsóközép-kategóriás modellje, a Cerato. Kétféle karosszériaváltozatban gyártják majd az autót, lépcsőshátú négyajtósként, és ferdehátú ötajtósként. Előbbit még tavaly Detroitban, utóbbit idén Genfben láthatta először a nagyközönség.

Magyarországra elsőként a lépcsőshátú érkezett, melyet ősszel követ majd a ferdehátú modell. A Cerato méretei beillenek a kategóriába: a szedán 4,48 méter (ötajtós: 4,34) hosszú, szélessége 1,73 méter, magassága megközelíti a másfél métert. A tengelytávolsága 2610 mm, így a hátsó utasoknak is jut hely. A lépcsőshátú modell csomagtartója alaphelyzetben 345 literes, ennél jóval több hely (538 liter) jut az ötajtós modell esetében a poggyásznak

Négyféle motorral készül az autó, ebből azonban hazánkba valószínűleg csak hármat szállítanak majd. Alapmotorként egy 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lóerős blokkot szerelnek az autóba. A 143 newtonméteres nyomatékkal bíró erőforrás 11 másodperc alatt gyorsítja százra a Ceratot, a végsebessége pedig 186 km/óra. Választható 143 lóerős, 2,0 literes benzinmotor is az autóhoz, amellyel már dinamikusabban lehet autózni. A gyorsulás ekkor 9 másodperc körül alakul, a végsebesség pedig 208 km/óra lesz.

Már a számok is elárulják, hogy nem a sportosságra, hanem a fogyasztásra helyezték a hangsúlyt a váltó-karakterisztika megalkotásakor. Az 1,6-os 6,8, a 2,0 literes 7,5 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométerenként. Mindkét modell elérhető négysebességes automata váltóval is, mely modellek árából hat százalék kedvezményt biztosít az importőr a mozgássérültek számára.

Talán a legizgalmasabb motor az 1,5-ös közösnyomócsöves turbódízel. Mindamellett, hogy 102 lóerős teljesítményt préseltek ki belőle, a maximális nyomatéka 235 newtonméter 2000-es fordulatszám mellet. Ennél a modellnél átalagosan 5,5 literes fogyasztást ígér a gyártó.

Az importőr még vizsgálja, hogy megéri-e a az alapárhoz képest nagy többletet jelentő 2.0 literes 112 lóerős turbódizel motorral szerelt változatok behozatala.

3,5 millió forint az 1,6-os modell alapára, amely tovább emelkedik ahogy a légkondicionáló és egyéb extrák, csomagonként az autóba kerülnek, így majd négy millióért kaphatjuk meg a jól felszerelt egyhatost. A kétliteres csúcsváltozata 5,2 milliótól vehető meg. Az alapfelszereltség része a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-elosztó a két első légzsák, a fékasszisztens és az aktív vezetőoldali fejtámla is.

A négycsillagos törésteszttel bíró modellből évi 45000 darabot kíván eladni a Kia Európában.