Erősít a Rover 1

Erősít a Rover

Elsőként az R3-as Rover jelenik meg, aminek érdekessége, hogy a Malajsiában nem régen kapható Ford Focus méretű alsóközép-kategóriás Proton Gen2 alapjaira építkezik. A két cég közötti együttműködésről szóló megállapodás most júniusban született a Rover és a Proton között.

Az R3 az új jelzéssel ellátott Roverek közül az első a sorban. A korábbi számozást követvén a 35-ös jelzés jutott volna a modellnek. Az R3-asban a Proton saját 1,4-es és 1,6-os benzinesei fognak dolgozni, dízelmotorért valószínűleg egy másik gyártót hívnak majd segítségül.

R2 néven 2006-ban jöhet számításba a 25-ös Rover utódja, ami szintén a Protonnal közös akció lesz. 1,2-es és 1,4-es Proton benzinmotorokkal a Ford Fiesta és az Opel/Vauxhall Corsa ellenfelének szánja a Rover. Debütálása a 2006 márciusában megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon lesz.

A megfelelő vezetési élményről a Proton tulajdonában lévő Lotus mérnökei gondoskodnak a R2 és az R3 esetében egyaránt. Valószínűleg mindkét változat készül majd MG márkanév alatt is Z2 és Z3 néven, ami a mostani szisztéma szerint valamivel sportosabb lesz a Rover változatoknál.

2006-ra ígérik a CityRover utódát is, ami továbbra is Indiában a TATA gyárában fog készülni. A Rover állítólag egy csapat mérnökkel dolgozik azon a helyszínes, hogy az autó még jobban megfeleljen az európai ízlésnek.

Már dolgoznak a Rover 45-ös utódán is, az R4-en, amely a 2002-ben kiállított TCV koncepcióautót veszi alapul. Ez az autó szintén elérhető lesz majd Proton, és MG emblémával is. A TCV ugyan egy kombi koncepció, de négy- illetve ötajtós változat is lesz.

2008-ra lehet kész a Rover 75 utód, ami a kínai Shanghai Automotive-val közösen készül. A modell Angliában és a Kínában egyaránt készül majd. Valószínűleg az R6-os jelzés kerül az autó hátuljára, így R5 néven még lehetőség lesz egy új autó bemutatására.