Mint a Fiat Multiplában: az Italdesign-féle kupéban hárman ülnek egymás mellett az első sorban. A háromszemélyes autóban ezt az elrendezést a kétméteres szélesség tette lehetővé.

Környezetbarát működésű, de nagy teljesítményű autót szeretett volna létrehozni az Italdesign formatervező stúdió csapata. A Giorgetto Giugiaro által alapított cég munkatársai a Lexus RX 400h hibrid hajtásláncát emelték át a sportautóba.

Az összkerék-hajtású sportkocsiban a középmotorként beépített, 3,3 literes V6-os és tengelyenként egy-egy villanymotor biztosítja a hajtást. Mindhárom motor teljes erőbedobásakor a Volta 408 lóerős, ami 4,06 másodperces százra gyorsuláshoz elegendő. A végsebesség 250 km/óra.

Ennek ellenére a tervek szerint 7,4 literes átlagfogyasztás érhető el a koncepcióautóval, amely Alessandro Voltáról kapta a nevét. Az itáliai tudós az akkumulátor feltalálójaként ismert.

Nem a Volta lesz az egyetlen újdonság az Italdesign standján. A Visconti is egy tanulmányautó, amely egy leendő, felső kategóriás Alfa alapját biztosíthatná. A háromterű (motor-, utas-, csomagtér) felépítésű limuzin helyett Giugiaro egy kétterűségét hangsúlyozó koncepciót vetett papírra, amelyben a csomagtartó kevésbé különül el a karosszériától.

A Visconti arra a padlólemezre épül, amelyre az Alfa 156 utódja, illetve a Brera tanulmány is készülni fog. Az autó szériagyártása emiatt elvileg lehetséges. A Visconti közel ötméteres hossza és 408 lóerős motorja a felső kategóriába sorolja az autót. Az erőt a 3,2 literes, V6-os motorból kettős turbófeltöltés csalja elő. Az autó minden kereke hajtott és kormányzott.