Korábban a Honda más márkáktól kölcsönzött autóihoz dízelmotort, így például az előző Accord-ban a Rover-en keresztül jutottak dízelhez. A most futó Civic-ből is létezik dízel verzió, Isuzu-féle 1,7 literes blokkal, 100 lóerős teljesítménnyel.

Az Accord dízelmotorját azonban a Honda mérnökei készítették. A motor 2,2 literes és 140 lóerőt termel. A befecskendezést közös nyomócső végzi, a maximális nyomás 1600 bar, a befecskendezés pedig több ütemben történik. A konkurensek általában kisebb lökettérfogatból gazdálkodnak, így a Honda-dízel valamivel erősebb és nyomatékosabb is az átlagnál. A legnagyobb nyomaték 340 Nm, ami 2000-es fordulattól használható.

A Honda név kötelez, a dízelmotor sem mentesül a sportos elvárások alól. 9,3 másodperc kell a dízel Accord-nak a 100-ra gyorsuláshoz, a sebesség 210 km/óráig fokozható. Ma már azonban a Honda is fontosnak tekinti a környezetvédelmi szempontokat, ezért az új dízelmotor különösen kedvező paraméterekkel rendelkezik. 5,4 liter az átlagfogyasztás, és a dízel Accord teljesíti a 2005-ben életbe lépő Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normát.

Egyelőre csak a limuzin Accord kap dízelmotort, a kombiba csak májustól kérhető. A Sport felszereltségű – hat légzsákos, automata légkondis – Accord 2.2 i-CTDi ára 6.999.000 forint. A bőrüléses, xenon fényszórós, CD-váltós Accord Executive 8.899.000 forintba kerül.