Összkerekes kisautót legalább annyira nehéz találni, mint dízelmotoros sportkocsit. A korábbi Fiat Pandából volt Steyr-Puch konstrukciójú, négykerék-hajtású változat, szerencsére az újból is lett, mindjárt kétféle.

Most leplezik le őket a Bologna-i Motorshow-n. Az autók bemutatója jövő nyáron lesz, árusításuk pedig a nyugat-európai bevezetéssel egy időben kezdődik hazánkban, jövő ősszel.

Kern Nándor, a Fiat Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója az árakról annyit mondott, hogy az árkülönbség hasonló lesz az elsőkerekes modell és a négykerék-hajtású között, mint a korábbi Panda esetében volt. Ezt továbbgondolva durván 50 százalékos felárra és legalább hárommillió forintos vételárra számíthatunk a vezess.hu saját becslése szerint.

Az SUV változat morcosabb külsejű a 4×4-nél, a Renault Kangoo 4×4-hez hasonlóan látványos műanyag elemek védik az autót a könnyebb terepen várható hatásoktól. A Panda 4×4 vadászterülete a város marad, de havas környezetben is biztosítja a továbbhaladást és oda is eljut, ahová két hajtott kerékkel nem volna esély. A karosszéria a Panda 4×4-eni megfelelő ütésvédelmet kapott.

5 centiméterrel magasabb a 4×4-e Pandák hasmagassága az elsőkerék-hajtásúnál. A hasmagasság 150 milliméter, amiben a 185/65 R14-es gumiknak is része van. A hátsó kerekek hajtása ellenére a megmaradt a teljes csomagtér, legalábbis a 206 literes gyári adat erre utal.

Viszkókuplungos, állandó összkerék-hajtással működik az autó, a kerekek fordulatszám-különbségét elöl-hátul egy-egy differenciálmű, a két tengely között pedig a viszkókuplung egyenlíti ki. Jók a terepszögek, de a Pandával nem szabad komoly terepezésre gondolni.

Egy 60 lóerős motorral indul a kínálat, az ezerkettes benzines mellett az ezerhármas Multijet JTD dízel is megjelenik a Panda 4×4-ben. A menetteljesítmények természetesen romlanak az elsőkerekes változatokhoz képest. Az 1,2 literes motorral 19 másodpercig tart a százra gyorsulás 14 helyett, a végsebesség 155-ről 145 km/órára esik.

Azonos motorkínálattal debütál majd a Fiat Panda SUV is. Ez az autó Simba tanulmány szériagyártású változata. Mindkét új Panda modell gyártása jövő nyáron kezdődik.