Minél drágább és elegánsabb egy autó, annál több elektronikus berendezés dolgozik benne. Ezek kiforrottsága azonban részben messze van a sokmilliós vételárú autókban elvárttól. Az ügyfélelégedettségi mutatók romlására a Mercedes-Benz most az E-osztály fedélzeti elektronikájának egyszerűsítésével reagál, írja az Automobilwoche.

A hibák között előfordult valamely elektronikus részegység működésképtelensége, feszültségcsökkenés, az akkumulátor lemerülése, a kihangosító, a motorvezérlés és a navigációs rendszer meghibásodása.

A gondokat jelzi, hogy az ADAC német autóklub legutóbbi felmérése alapján az ügyfelek elégedettsége terén a Mercedes az értékelés bizonyos szempontja alapján a vert mezőnybe került. Az Auto Bild legfrissebb, átfogó minőségi és ügyfélelégedettségi felmérésében is csak közepes minősítést szerzett a Mercedes-Benz, az Audihoz és a BMW-hez hasonlóan.

A túlzásba vitt elektronika nem csak a hibaforrások számát növeli jelentősen, hanem a költségeket is. A következő E-osztály esetében állítólag kevésbé összetett lesz az autóba zsúfolt elektronika.

A mostani, kategóriájából kiemelkedő E-osztály a problémák ellenére nagyon sikeres. Az értékesítéseken nem látni a gondokat, az E-osztály eladásai szárnyalnak, kényelmesen felülmúlva a fő konkurensnek tartott ötös BMW-ből értékesített mennyiséget.

A Mercedest azért is érintik a gondok, mert az új technológiákat (pl. elektrohidraulikus fék, távolságtartó radar) korán bevezető vállalatok nem építhetnek az úttörők kárán megszerzett tapasztalatokra.

Jürgen Hubbert, aki a DaimlerChrysler konszernen belül a Mercedes-Benz személyautókért felel, hozzátette, hogy az egyre keményebb környezetvédelmi és fogyasztási előírások betartása is csak az elektronika szélesebb körű alkalmazásával lehetséges.