Terepjárót akar a Subaru

Az egyre divatosabbá váló sport-terepjáró kategóriába kíván új modellel betörni a Subaru. Bár a japán gyár a boxermotorok mellett az igényes állandó összkerékhajtási rendszerben is nagy
tapasztalatokra tett szert, jelenlegi palettáján valódi terepjáró nem található. A Legacy Outback és a Forester sem nevezhető vérbeli sárdagasztónak, noha állandó négykerék-hajtásuk miatt nagyobb igénybevételre képesek, mint néhány divat-terepjáró.

A Subaru jövőbeli tervei közt szereplő terepjárónak látszó terepjáró két éven belül kerülhet gyártásba, és a Volvo XC90 vagy a BMW X5-ös ellen szállhat hadba. Az autó alapjául a Forester szolgál majd. Mivel a Subaru a General Motors része, várhatóan más márkanév alatt is megvásárolható lesz az új autó.

A terepjáró mellett kisautó fronton is újítani készülnek a Subarunál. A Suzuki Swift-tel teljesen megegyező Subaru Justy gyártása a Swift-tel együtt szűnt meg. Az utód a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz látható.

Az idei Genfi Autószalonon a Subaru már próbálta érzékeltetni, hogy új szelek fújnak a parányi márkánál. Ennek jeleként egy feltűnő koncepcióautót állítottak ki, a Mazda RX-8 utánérzésének tűnő B11S-t. Ezt az autót már a Subaru új formatervezője, Andreas Zapatinas álmodta meg, aki korábban a Fiat barchetta külső illetve az Alfa Romeo 147-es belső formavilágának tervezésében vett részt.