Clio Kupa 2003 - Célegyenesben

Megvalósult álom, mondta Zengő Zoltán a Clio Kupa első futamát megelőző sajtótájékoztatón. Ezt a kifejezést sokan elcsépelték, de a versenysorozat létrejötte tényleg több mint fanatikus emberek megfeszített munkájának következménye. Az autók szállításáról a motorsport-egyesület még tavaly szeptemberben állapodott meg a Renault importőrével. A transznacionális cégek működési mechanizmusából adódóan, a hazai vezérképviselet támogatása még messze nem volt elég. Mindenre Párizsban kellett rábólintania a Renault vezérkarának, ami lelassította az előrehaladást.

A szerződés aláírása és Párizs áldása még csak a kezdetét jelentette a kálváriának. Aki életében egyszer vett már nem raktári új autót, az tudja, hogy egy százezer szám gyártott autónál is mennyi gond és csúszás adódhat a szállítással. Zengőék nem egy, hanem 40 Clio RS Ragnottit rendeltek meg, ráadásul egy kisszériás gyártásban készülő autóból. Nem kell részletezni, milyen nehézségekkel járt mindez.

Amikor befutottak az autók, átszállították őket a versenycsapat műhelyeibe. A szerelők Monori Gyula vezetésével napi 15-16 órát dolgoztak, amíg szétszedték, megerősítették, minden biztonsági és tuning felszereléssel ellátták, majd újra összerakták a több, mint 30 autót. Mindennek eredményeként nagyjából 200 millió forint értékű versenyautót láttunk kiállítva a tököli volt katonai reptér betonján.

A Renault Clio Kupa azért is nagy jelentőségű, mert Magyarországon eddig még egyetlen importőr sem szállt be ilyen mélységben és ekkora támogatással az autósportba, legyen az rali, pálya, ralikrossz, gokart vagy autókrossz szakág. Az új márkakupa Zengőék szívügye volt, de váratlan helyről is olyan gesztusok érkeztek, ami idegen a ma uralkodó felfogástól. Erre példa, az Abroncs Kereskedőház, amely cég gumiabroncs importőrként Zengő Zoltán vállalkozásának közvetlen és legnagyobb piaci ellenfele. Az autós nagyáruházat üzemeltető konkurens ennek ellenére beszállt támogatóként a Cliok versenyébe.

A Clio Kupa mezőnyét erősíti az Opel Astra márkakupa több bajnoka is. Gál Szabolcs, vagy a tavalyi győztes Krecz Zsolt mellett a többszörös bajnok Porth Gábor is rajthoz áll az új sorozatban. Az újságírók versenyének legjobbjai, így Pataky Tibor (Fradi TV), Wéber Gábor (Autó Motor) és Bessenyey Zoltán (Autó Modell Sport) szintén átigazoltak a francia autókkal vívott küzdelmekbe.

Lapunk többszörösen is érintett a Clio és az Opel Astra Classic médiakupában. Egyrészt Della Donna Mario kollégánk az [origo] színeiben rajthoz áll a Renault-k versenyén, míg a vezess.hu újságírói egy Opel Astrának örülnek. Médiatámogatóként különös figyelmet szentelünk majd a Leon Supercopa szereplésének.

Jelentős változás az Astrák versenyében, hogy a minden csapatnak egységesen előírt gumiabroncsot a Ceat helyett idén egy jóval nevesebb cég szállítja. A legrégebbi, idén 10 éve működő hazai márkakupa versenyzői Bridgestone Potenza gumikkal mennek az idei évadban, a méret maradt 195/50 R15.

Major József, az MNASZ gyorsasági szakágának vezetője elmondta, hogy idén nem lesznek lényeges szabályváltozások a pályaversenyzésben. Az autóparkban újdonságot jelent két N-csoportos Alfa 156 megjelenése, illetve az, hogy Rácz István a GT3-as helyett egy korábbi típusú Porschével próbálja megvédeni tavalyi bajnoki címét.

Ebben a szezonban mutatkozik be Zengő Zoltán új autója, az adRenaline Racing Team által indított Seat Leon Supercopa. Ez a 251 lóerős, turbómotoros autó lesz a legfrissebb konstrukció a mezőnyben, amelynek teljesítménye jóval kisebb ugyan a Porschéknál, vagy Turán Frigyes M3-as BMW-jénél, de az új autó megbízhatósága megkönnyíti a pontszerzést az adRenaline csapat pilótájának.