Szembetűnő átalakuláson ment keresztül a Fiat Punto. Ezentúl a három- és ötajtós változatokat szemből nem lehet majd megkülönböztetni, mindkét verzió egyforma hűtőmaszkot és lámpákat kap. A Stilo ihlette az új Punto vaskosabb lámpáit, melyek a Fiat szerint erőt, dinamizmust sugallnak. Más lett a hátsó lámpatest is, de marad a magas helyzet, mivel így messzebbről jobban látható.

Az utastérben a forma kevésbé változott, ellenben az anyagválaszték és a minőség feltűnő mértékben javult. Az elegáns és sportos változatok megjelenésben is eltérnek egymástól. Az elsősorban fiataloknak szánt sportos verziókat fémszínű betétek dobják fel, az elegánsabb Puntók szín- és anyagválasztéka visszafogottabb, de divatos.

Újdonság, hogy a Stilo után már a Puntóhoz is lehet rendelni MP3-as file-ok lejátszására alkalmas CD-s hifit, és a középkonzolba építhető CD-tárat. Kisautók közt nagy érték, hogy a Puntóhoz kétzónás, automatikus légkondicionáló is rendelhető.

Olaszországban metán üzemű Punto is rendelhető, ám ez a változat Magyarországra nem jön. Lesz viszont két új dízelvariáns: 1,3-as 70 és 1,9-es 100 lóerős teljesítménnyel. Az 1,9 literes dízel 85 lóerős teljesítménnyel is elérhető. Mindhárom dízelmotor a legújabb közös nyomócsöves befecskendezést használja.

A benzines palettán is van újdonság, az 1,4-es Fire motor személyében. Ez 95 lóerős és 9,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a Puntót. A többi motor nem változott: a nyolcszelepes 1,2-es 60, a 16 szelepes 80 lóerős. A legvadabb 1,8-as 130 lóerőt tud.