Május 17-én, szombaton a budai Tabántól indulva, kerékpáros felvonulást tartanak a biciklisták. Céljuk, hogy a velük szemben nap mint nap tapasztalható autós arrogancia veszélyeire felhívják a többi közlekedő figyelmét. A kerékpározás a mai Magyarország közlekedési morálját ismerve nagyon veszélyes, akár sport-, akár közlekedési eszközként. A halálra gázolt biciklisták emlékére a résztvevők fekete ruházatban, vagy a kerékpáron gyászszalagot viselve vonulnak fel.

A felvonulók célja nem az, hogy konfrontálódjanak az autósokkal. Hangsúlyozottan nem a kamikáze stílusban mozgó futárokat, hanem a szabályosan közlekedő biciklistákat is sújtó agresszióról és figyelmetlenségről van szó. Egy lapunkhoz is eljuttatott listából az autósok számára is könnyen kiderül, hogy mivel vigyázhatunk jobban a szabályosan biciklizőkre. Segítünk a kerékpáron közlekedőknek, ha

– megtartjuk a biciklisek közlekedéséhez szükséges oldaltávolságot a járdától, illetve a parkoló autóktól
– bedugult kereszteződésben helyet hagyunk, és átengedjük a keresztirányú biciklisforgalmat
– dugóban nem állunk a zebrákra és biciklis utakra
– közlekedésünkkel nem ijesztünk rá a kerékpárosokra, meghagyjuk a kellő oldaltávolságot
– nem hajtunk rájuk hátulról
– ha amúgy is hamarosan lekanyarodunk az autóval, nem előzzük meg őket, majd vágunk be erősen fékezve a biciklista elé a keresztutcánál, feleslegesen megelőzve és fékezésre kényszerítve a kétkerekűn ülőt
– kerüljük a bicikliseket megijesztő erős és agresszív dudálást. A rövid jelzés, vagy a villantás sokkal kevésbé zavaró.

Nagyon fontos, hogy sávváltásnál vagy jobbra lekanyarodásnál mindig nézzünk a visszapillantó tükörbe, hogy nincs-e ott egy kerékpáros, akire ráhúznánk az autót! Ugyanez igaz gödrök kikerülésekor is. Súlyos sérülést okozhat egy kerékpárosnak, ha az autóból kiszállva, megint a kellő körültekintés hiányában, rányitjuk az ajtót. Nagy sebességgel biciklistákat előzve, tartsunk még nagyobb távolságot tőlük minden irányban, mert a menetszél is elsodorhatja őket.

A felvonulók célja, hogy megelőzzék további biciklis társaik halálra gázolását. A szervezők sajtóból és a BRFK honlapjáról szerzett információik szerint, 2002. júniusa és októbere között legalább 70 esetben okozta egy autós figyelmetlensége szabályosan közlekedő kerékpáros súlyos sérülését, vagy halálát. Minden autóval járó Olvasónkat arra kérjük, segítsen, hogy az idei kerékpáros szezon végén ne kelljen ennyi ártatlan ember haláláról és megsérüléséről hírt adni!