Ismét Grönholm, ezúttal Argentínában

Ismét murván versenyeznek a rali világbajnokság résztvevői Argentínában. Tavaly Grönholm volt a leggyorsabb, de kizárták tiltott szervizelésért. Akkor átmenetileg Burns lépett az első helyre, ám őt is kizárták, mert a Peugeot egyik alkatrésze könnyebb volt a megengedettnél. Így végül az akkor még fordos Sainzé lett az első hely. Tommi Mäkinen is nagy esélyes Argentínában, már többször győzött itt, ám tavaly hatalmasat bukott és úgy 10-szer fordultak körbe a levegőben, mielőtt földet értek volna.

Két szuperspeciállal kezdődött a négynapos argentin verseny csütörtök este. A rali világbajnokságokon már megszokottá vált páros versenyen csak melegítettek a pilóták, a mezőny együtt maradt. Toni Gardemeister már csütörtökön egyperces büntetéssel kezdett, ugyanis lecserélte hibás versenyautóját, ám a helyzetellenőrző GPS-t elfelejtették átszerelni.

Pénteken aztán Grönholm (Peugeot 206 WRC) nagyon belekezdett, megnyerte a 3-4. gyorsaságit, az ötödiken második lett, a hatodikon 3. Solberg (Subaru Impreza WRC) is gyors tempót diktált, ám ennek meglett a böjtje. A harmadik gyorson még csak a partfalnak csúsztak, de az ötödiken fel is borultak. Az eset olyan helyen történt, ahol nem voltak nézők, így maguk döntötték vissza az autót és tovább tudtak menni.

A világbajnok Grönholmmal Carlos Sainz (Citroën Xsara WRC), Tommi Mäkinen (Subaru Impreza WRC) és Markko Märtin (Ford Focus WRC) tudta tartani a lépést. Folyamatosan változott a helyzet az első öt helyen. Elsőként Freddy Loix búcsúzott, motorproblémák léptek fel a Hyundai Accent WRC-nél. Aztán a hetedik szakaszon Grönholm túl gyorsan érkezett egy jobbos kanyarba, aminek az lett a következménye, hogy megütötte az autó bal hátulját és defektet kapott.

24 kilométert autózott így, emiatt sok időt veszített. Sainz átvette a vezetést, őt Märtin követte. Colin McRae befejezte a versenyt a kilencedik gyorson, mivel kigyulladt a Citroën Xsara és porrá égett. Tommi Mäkinen hét perces hátrányt szedett össze a tizedik szakaszon, tönkrement a Subaru váltója, csak kettes fokozata maradt. Märtin is váltóproblémával küzdött, előbb csak a negyedik, majd az ötödik és a hatodik helyezést is elveszítette.

Eredmény az első nap után:
1. Sainz – Marti (Citroën Xsara) 1:54:01.2 ó (92,2 km/ó)
2. Märtin – Park (Ford Focus) + 22.4 mp
3. Burns – Reid (Peugeot 206) + 40.1 mp
4. Rovanperä – Pietilainen (Peugeot 206) + 41.8 mp
5. Loeb – Elena (Citroën Xsara) + 50.2 mp
6. Grönholm – Rautiainen (Peugeot 206) + 1:24.3 p
7. Duval – Prevot (Ford Focus) + 2:38.3 p
8. Solberg – Mills (Subaru Impreza) + 2:43.3 p
9. Schwarz – Hiemer (Hyundai Accent) + 2:20.4 p
10. Auriol – Giraudet (Skoda Octavia) + 3:06.8 p

“Jól” kezdődött a szombati nap, az első szakaszt egyből törölték a nézők miatt. Ugyanígy járt a 15. gyorsasági is. Ide annyi néző érkezett, hogy a mezőny közepe már nem tudott versenyezni, így ők megállapított időt kaptak.

A 16. szakasz Grönholmról és Sainzról szólt, akik félelmetesen hajtottak. Sainz távolodott, Grönholm pedig feljött az ötödik helyre, megelőzve Sébestian Loeb-öt (Citroën Xsara WRC). Ehhez Loeb kissé visszafogott tempója is kellett.

Grönholm tovább gyorsított és megnyerte a 17. szakaszt, ezzel megelőzte a szintén Peugeot-val versenyző Harri Rovanperát is. Loeb magára talált és a harmadik időt autózta, de ami fontosabb, ezután abszolút időt ment a 18. szakaszon. Ezzel ő is megelőzte Harri Rovanperát.

Richard Burns (Peugeot 206 WRC) folyamatosan jó időket futott, így végig az élmezőnnyel hajtott. A szervizpark előtt hibát követett el Sainz navigátora. Marc Marti és Sainz nem értették meg egymást így a versenyző hamarabb hajtott az egyik ellenőrzőponthoz és ezért egy perc büntetést kaptak, így visszacsúsztak a negyedik helyre.

Sainz ezután nagyon odalépett, hozta a 19. szakaszt Grönholm és Burns előtt. Grönholm nyerte a 20. gyorsot, egyre sebesebb a világbajnok. Mäkinen a pénteki váltóhiba miatt csak 13.-ként zárta a napot, de csapattársa Solberg sem brillírozott. Ellenben a Fordok nagyon gyorsak, néha még túlságosan is. Märtin mindenütt padlógázzal hajtott, egy ugratónál meg is ütötte az autó orrát kissé leérkezéskor. Mivel a napközbeni csúszások miatt besötétedett, a rendezők áttették vasárnapra, a szombati utolsó három gyorsaságit.

Eredmény a második nap után:
1. Märtin – Park (Ford Focus) + 3:01.02.6 ó (90,8 km/ó)
2. Grönholm – Rautiainen (Peugeot 206) + 15.2 mp
3. Sainz – Marti ( Citroën Xsara) + 23.3 mp
4. Burns – Reid (Peugeot 206) + 26.6 mp
5. Rovanperä – Pietilainen (Peugeot 206) + 1:21.4 mp
6. Solberg – Mills (Subaru Impreza) + 2:49.3 p
7. Duval – Prevot (Ford Focus) + 4:22.8 p
8. Schwarz – Hiemer (Hyundai Accent) + 5:09.8 p
9. Auriol – Giraudet (Skoda Octavia) + 5:25.3 p
10. Gardemeister – Lukander (Skoda Octavia) + 6:02.9 p

Amilyen jól mentek a Fordok szombaton, olyan katasztrofálisan kezdődött számukra a vasárnap. Markko Märtin Focusában lesett az olajnyomás a 21. gyorsaságin, ezért ki kellett állniuk. Ugyanezen a szakaszon tönkrement Duval (Ford Focus WRC) autójának sebességváltója, aki egy perces hátrányt gyűjtött be. Grönholm volt a leggyorsabb, Burnst és Solberget megelőzve. Ezzel azonban Grönholm ismét az élre került, ilyen teljesítmény mellett csoda, ha valaki képes lesz megverni ebben az évben.

Sainz előtt megcsillant a győzelem lehetősége, még nem volt túl messze a finn világbajnok. Meg is nyerte a 22. szakaszt, de nem túl sokat faragott a hátrányából. Ezúttal Burns és Grönholm volt mögötte a sorrend. Duval újabb öt percet szedett össze, és már nem is pontszerző, csak a kilencedik.

A 23. és 24. gyors ismét Grönholmé volt, a világbajnok magabiztosan vezet. Sainz is sietett, de ez is kevés volt, a finn pilóta nagyon elszántan ment. Armin Schwarz kiesett a versenyből, a Hyundai Accent WRC tönkrement, ezzel a koreai cég ismét pont nélkül távozott. Pontszerző helyen voltak viszont ezúttal is a tartós Octavia WRC-k, hét pontot szereztek. Didier Auriol és Toni Gardemeister hozta a formát a Skodánál.

Az utolsó szakaszon Sainz még odalépett a Xsarának, nyert is, de Grönholm már messze volt. A dobogón csak PSA márkákat láttunk, két Peugeot-t és egy Citroënt.

Grönholm idén már harmadik győzelmét gyűjtötte be és csökkentette hátrányát Burns-szel szemben a világbajnokságban. Érdekes, hogy ebben az évben, ha Grönholm célba ért, akkor nyert, míg Burns egyenletesen hozza a pontokat.

Sainz az itt szerzett 8 pontjával harmadik a világbajnokságban. A Ford, bár ismét nagy reményekkel érkezett az új Focusszal, de még nem bírja elég sokáig az autó. Skodáéknál pont fordítva van, az Octavia mindent kibír, de már nem elég gyors, majd a Fabia ezt is megoldja remélhetőleg. A Subaru továbbra sem lendült bele rendesen, pontot szereznek, de ők győzni akarnak, vagy legalább dobogós helyeket. Egész jól mennek a Citroenek, ne feledjük ez az első igazi évük a világbajnokságban. Továbbra is gondokkal küzdenek a Hyundai-ok, négy verseny óta nem szereztek pontot.

Ha Peugeot-nak nem lenne elég a két dobogós hely, akkor, még ott van Harri Rovanpera, aki negyedikként ért célba. Ugyan a Peugeot-nak nem szerzett pontot, de magának igen.

Az Argentin Rali végeredménye:

1. Grönholm – Rautiainen (Peugeot 206) 4:14:45.0 ó (89,3 km/ó)
2. Sainz – Marti (Citroën Xsara) + 26.6 mp
3. Burns – Reid (Peugeot 206) + 1:12.8 p
4. Rovanperä – Pietilainen (Peugeot 206) + 2:19.3 p
5. Solberg – Mills (Subaru Impreza) + 3:11.4 p
6. Auriol – Giraudet (Skoda Octavia) + 7:58.5 p
7. Gardemeister – Lukander (Skoda Octavia) + 8:33.7 p
8. Duval – Prevot (Ford Focus) + 11:55.3 p
11. Warmbold – Price (Ford Focus) + 20:51.8 p
16. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus) + 36:52.4 p

Az egyéni világbajnokság állása:

1.Richard Burns 32 pont
2.Marcus Grönholm 30
3.Carlos Sainz 24
4.Sébastien Loeb 17
5.Colin McRae 17
6.Petter Solberg 13
7.Markko Märtin 13
8.Tommi Mäkinen 11

Konstruktőri világbajnokság:
1.Peugeot 65 pont
2.Citroën 52
3.Ford 29
4.Subaru 27
5.Skoda 19
6.Hyundai 3

Következő futam az Akropolisz Rali, Görögországban lesz, június 5. és 8. között