Sportmodellek az új ötös BMW-ből

Már a tesztelik az új M5-ös BMW-t. Az autó, csakúgy mint elődei, az abszolút sportosságot képviseli majd a felső középkategóriás limuzinok között. Az E 39-es modellhez hasonlóan, az új E 60 M5 is sportosabb öltözetet kap, mint gyengébb társai. Elöl mélyebbre nyúló első lökhárító, hátul pedig diffúzorszerűen kialakított ütköző kerül az autóra.

A jelenlegi M5-tel és M3-mal megegyezően, az új sportlimuzin is négy kipufogóvéggel büszkélkedhet. Felni téren sem lesz ok a panaszra, a hírek szerint 18 és 19 colos kerekek választhatóak az autóra. A legnagyobb újdonság azonban a kocsi motorterében lesz. A kiszivárgott hírek arról tanúskodnak, hogy valóban V10-es erőforrás kerül az autóba. Azért is fontos a váltás a hengerszámot illetően, mert úgy hírlik, hogy a következő generációs M3-as már V8-as motorral készül majd, és így megmaradhat a rangsor a modellek között. 550 lóerős teljesítménnyel kecsegtet az 5,5 literes motor, amellyel az M5 így teljesítheti az elvárt 5 másodpercen belüli gyorsulást 0- 100 km/ h közt.

Megváltozik az M5 váltója is. A jelenlegi hagyományos kézi váltó helyett, az E60-ban már egy SMG (soros kapcsolású) váltó lesz majd. Ennek végső beállításait a Williams Forma-1-es csapat végzi majd el. Lehet váltani, hagyományosan a váltókarral, vagy a kormányon elhelyezett kapcsolókkal is.

Újdonság még, hogy valószínűleg az 540i szériában megkapja az M5 első és hátsó lökhárítóját. Így a típusjelzésen túl már csak a tükrök és felnik teszik majd azonosíthatóvá a csúcs ötöst. Nem kizárt, hogy a jövőben egy teljesen új erőforrás is bekerül az ötös szériába, mégpedig egy 3 literes soros hathengeres blokk, két turbóval. Ha megvalósul, akkor a tervek szerint az új erőforrás 400 lóerős lesz.