Régóta kihalás fenyegette a Fiat Pandát, most tényként közölhetjük, hogy megszűnt a kisautó gyártása.

1980-ban debütált az apró külső méreteihez képest igen tágas utasterű autó.
Összesen 4 491 349 készült az olasz miniből. Kizárólag két oldalajtós karosszériával készültek a Pandák. A kemény lemeztetős mellett idővel megjelent a nyitható, két részes vászontetővel kabrióvá alakítható kivitel is.

A Panda Van nevű városi kisáruszállítón túl, a Panda licencmodellként is beírta magát az autós történelemkönyvekbe. Spanyolországi gyártással, 900-as motorral Seat Marbella néven szerepelt.

Háromféle motorral volt kapható 23 éves pályafutása alatt. Az alapmodell a 750-es, négyhengeres. Teljesítménye az idők során 34 lóerőre nőtt a kezdeti húszon egynéhányról. A másik két motor az Unóban is megtalálható volt. A középső egy egyliteres, 44 lóerővel, a legerősebb, automata váltóval is kapható benzines az 50 lóerős Panda 1.1.

Kapható volt összkerék-hajtású Panda is, amelyhez a Steyr-Puch, a mai Magna Steyr elődje fejlesztette ki a 4×4-es rendszert. Az 1991-es modellfrissítéssel a Panda a laprugós hátsó felfüggesztés helyett jóval kényelmesebb, tekercsrugós futóművet kapott, új hátsó híddal.

Az autó utódját az idei Genfi Autókiállításon láthattuk, egy februári menetpróbán már vezettük is a prototípust.