Az autólopási statisztikákat böngészve az első alapigazság az, hogy a német autókat lopják a leginkább. A francia és olasz autók közül szintén sokat eltulajdonítanak, a japán és svéd autók gazdái viszont nyugodtabban alhatnak. A japán autók között egyedül a Suzuki Swift a kivétel, amelyből többet lopnak el, mint az összes többi japán gyártmányból összesen.

A svéd autók jóval kevésbé veszélyeztetettek német társaiknál. Ennek fő oka az, hogy kisebb rájuk a kereslet külföldön, ezenkívül nehezebb is ellopni őket, amint azt Bagi Ferenc rendőr századostól megtudtuk.

A több évet átfogó statisztikák alapján a Volkswagen, az Audi, az Opel, a Mercedes-Benz, a Lada, a Fiat, a Ford, a BMW, a Suzuki és a Renault modelljei követik egymást az ellopott autók száma alapján, csökkenő sorrendben.

A felmérésekben az abszolút lopási számokat tüntetik fel, az állományhoz viszonyított lopási arányokat nem vezetik külön. Arról így nincs rendőrségi statisztika, hogy például az országban található Suzukik mekkora részét lopják el.

A közvélekedéssel ellentétben a statisztikák nem mutatnak annyira jelentős szezonális különbséget az autólopások alakulásában, mint feltételeznék. Ez azt jelenti, hogy nyáron kevésbé nő meg az eltulajdonított autók száma, mint sokan gondolnák. 2000 januárjában például 758 autónak kélt lába, ugyanebben az évben augusztusban 791 autólopást jelentettek be a tulajdonosok.

A részletes számok szerint 2001-ben 1798 Volkswagent, 732 Audit és 684 Opelt tulajdonítottak el. A 2001-ben ellopott Suzukik száma 490, Trabantból 404 darabot lovasítottak meg. Renault-ból, Fiatból és Ladából 350-nél többet loptak el. 313 Mercedes tűnt el gazdájától, míg BMW-ből csak 104-et loptak el tavaly.

A statisztikákban a jármű önkényes elvétele és az autólopás együtt szerepel. A kettő nehezen választható el egymástól. Önkényes elvételről akkor beszélünk, ha az illető az autót használatra veszi el, nem pedig elidegenítési célzattal. Ha egy biztonsági berendezés megállítja az autót és a tolvaj hátrahagyja azt, akkor ez csak önkényes elvételnek minősül, a lopási szándék pedig nagyon nehezen bizonyítható. A bírósági megítélésben döntő különbség lehet az, hogy az illető például tankolt-e a lopott autóba. Ha igen, akkor könnyebben bizonyítható a lopási szándék.

Az eltulajdonított autók forgalomba helyezését a kötelező eredetvizsgálat is nehezíti, így a nem alkatrésznek lopott autókat jórészt külföldre viszik. Az autólopások számának csökkenésében annak is szerepe lehet, hogy ma már a motor- és az alvázszám megváltoztatása bűncselekmény, mivel mindkettő okiratnak minősül.