Az autóvezető-képzéshez hasonlóan a motoros oktatásban is eltérőek az árak. Budapesten drágábbak a tanfolyamok, mint vidéken. A fővárosban jellemzően 100 000 forintba kerül a motorkerékpár vezetésére jogosító engedély megszerzése az “A korlátlan” kategóriában. Ilyen jogosítvánnyal 35 kilowattnál, azaz 34 lóerőnél erősebb motorokat lehet vezetni.

Az “A korlátozott” és az “A1” kategóriában az azonos kötelező óraszám miatt hasonlóak a jogsiszerzés költségei. Mindkét osztályban 80 000 forint körüli összegbe kerül az, hogy legálisan motorozhassunk.

Ennél kevesebb pénzért vezethetünk jogosítvánnyal zsebünkben segédmotoros kerékpárt. Az orvosi vizsgálat és a jogosítvány kiállításának díját is tartalmazó tanfolyam bő 50 000 forintba kerül a megkérdezett fővárosi iskolában.

Több iskola is szervez SOS tanfolyamot azok számár, akiknek megéri a felárat a gyorsabb jogosítványszerzés. Iskolától függően általában rugalmasan választható az elméleti tanfolyamok időpontja. Időbeosztásától függően kora reggeltől késő estig mindenki találhat neki megfelelő órakezdést.

A tanfolyamok teljes árából hozzávetőleg 20 000 forint jut a fővárosi iskolákban az elméleti képzésre. Ha valakinek egészen sürgősen kell jogosítványhoz jutnia, akkor az elméleti oktatás 40 000 forintjába is kerülhet.

Segédmotoros kerékpár vezetésére 14 éves kortól szerezhető engedély. Az elméleti tanfolyamot azonban már 13 és fél éves korban el lehet kezdeni. Maximum 50 köbcentis és legfeljebb 4 kW teljesítményű gépek tartoznak ebbe a géposztályba.

Két évvel idősebbek már “A1”-es kategóriájú motorral járhatnak legálisan. A 16 éves kortól használható 11 kilowattos, tehát 15 lóerős motorra elsősorban a jóval költségesebb gyakorlati tanfolyam miatt drágább a vezetői engedély. Ebben a kategóriában már nem 12, hanem 18 óra a kötelező gyakorlat.

Az “A korlátozott” osztályban 125 köbcentinél nagyobb, de legfeljebb 25 kW-os (34 lóerős) motorkerékpár vezetésére vizsgázhatnak le a minimum 18 éves tanulók. Előírás még, hogy a teljesítmény/tömeg arány nem haladhatja meg a 0,16 kW/kilogrammot. Ez azt jelenti, hogy ezzel a papírral egy 150 kilós és 33 lóerős motor vezethető.

Régebben a 21 éves kort tekintettéka nagykorúság határának. A komoly teljesítményű sport illetve túramotorokat 21 évnél idősebbek vezethetik az előírások szerint. Az “A PÁV” elnevezésben a pályaalkalmassági vizsga rövidítése szerepel. Nem csak a költségek magasabbak, hanem az elvárások is. A kötelező minimális gyakorlati óraszám 28.

Jellemzően minél nagyobb kategóriájú motorra szerez vezetői engedélyt valaki, annál magasabb óradíjat kell fizetnie. Segédmotorra Budapesten 1400 forint körül adnak egy gyakorlati órát, nagymotornál ugyanez az összeg meghaladja a 2000 forintot, de inkább 2500-hoz van közel.