Az Opel Corsa Eco gyakorlatilag változtatások nélkül veszi át a Corsa 1.0 háromhengeres benzinmotorját. A 118 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátással a Corsa “Eco 5” ugyanolyan csekély környezetszennyező, mint az Astra Eco 4.

A Corsa Eco az 1995-ös Eco 3 tanulmánnyal illetve a G90 koncepcióautóval gyűjtött tapasztalatokat is hasznosítja. Előbbi egy három literrel ténylegesen száz kilométert megtenni képes, sorozatgyártású autóra épített tanulmány volt, az utóbbi 100 kilométeren csupán 90 gramm szén-dioxidot kibocsátó miniegyterű.

Javult az Eco légellenállása az alapmodellhez képest. A tetőspoiler és a küszöb a Corsa Sportról származik, az autó 10 milliméterrel alacsonyabban fekszik az úton. Burkolt az alváz, a hűtőnyílások méretét csökkentették a légellenállás leszorítása érdekében. Az alaktényező 0,32-ről 0,30-ra csökkent.

A fogyasztáscsökkentő megoldások közé tartozik a 0W30 fokozatú motorolaj és az automatizált kézi váltó, az Easytronic.

Városban 6,5, országúton 4,0, átlagban pedig 4,9 liter üzemanyaggal tesz meg 100 kilométert az Opel Corsa Eco.

A Corsa Ecón kívül az Opel Astra Eco4, a VW Lupo 3L TDI, az Audi A2 1,2 TDI és a smart CDI tartozik a kivételesen takarékos autók közé a magyar piacon. Alapáruk miatt ezekkel az autókkal jóval kevesebb autótulajdonos spórolhat, mint az Easytronic váltós, egyliteres Corsánál csupán 70 000 forinttal többe kerülő Corsa Ecóval. Ez a felár automatikusan 14 colos, 175/65-ös gumikat is tartalmaz, szemben az egyliteres Easytronic keskenyebb gumijával.