Új Alfa 156 és GTA hazánkban 1

Új Alfa 156 és GTA hazánkban

Visszafogott modellfrissítést követően 5 650 000 forintos induló áron jelenik meg a 2002-es Alfa 156 a magyar piacon. A limuzin és a kombi is azonos motorokkal kapható. Az 1,6 literes maradt 120, az egynyolcas benzines 140 lóerős. A közvetlen befecskendezéses, kétezres JTS 165 lóerős A 24 szelepes V6-os 190 lóerőt tud. Megmaradt a gyártásban a két dízel, mindkettőt forgalmazzák hazánkban is. Az 1,9 literes 115, a 2387 köbcentis 150 lovas.

A 140 lóerős benzines ára 6 250 000 forinttól indul, a kétliteresé 7 300 000-ről. 8 650 000 forint a 190 lóerős hathengeres ára. A kisebbik dízel indulóára 6 650 000 forint, a csak jobb felszereltséggel kapható 2.4 JTD-é 7,7 millió.

Minden 156-os Alfában széria a függönylégzsák, a két első és a két oldallégzsák, a menetstabilizáló elektronika, az automata klímaberendezés, a fedélzeti számítógép.

Jóval többe kerül a 3,2 literes sportmodell. A V6-os GTA listaára hatfokozatú kézi váltóval 12 500 000 forint. A Selespeed automata félmillió forintos felárat jelent. A 156 Sportwagon GTA 700 000 forinttal drágább a limuzinnál, tehát 13 200 000 forintért rendelhető meg.

A GTA felszereltségében is sportos. Széria a 17 colos, 225/45-ös gumikkal szerelt könnyűfém kerék. A felni nemcsak szépsége miatt értékes, hanem formája miatt is: ez a forma hagyomány az Alfa Romeónál. A motoros támlaállítású sportülések különleges bőrborítást kaptak. A műszerpark olajhőmérséklet-jelzővel bővült.

A GTA a gázpedállal is kormányozható. A bemutató autós szemmel leglátványosabb része az volt, amikor a gyári videón egy hozzáértő gázelvételes terhelésváltással kiváltott farolásokkal gyönyörködtette az autós újságírókat.

Ilyen mutatványokat hátsókerék-hajtású autóktól remél az ember. A GTA átépítése hátsókerekesre túl drága lett volna, ezért inkább a futóművet módosították alaposan. A GTA jóval mélyebben fekszik az úton, kormánya ütközéstől ütközésig 1,7-et fordul. A négydugattyús Brembo fékek versenypályás használatra is alkalmasak.

A GTA névvel a Giulia Sprint GTA-t idézik, amellyel az olasz márka 1966 és 1968 között megszakítás nélkül háromszor nyert a túraautó Európa-bajnokságon. Ebben a típusban magnézium kerekeket, szelepfedelet és olajteknőt alkalmaztak, a karosszéria is könnyűfémből volt. Kialmozták a zajszigetelő anyagokat és a napellenzőket, kompromisszumok nélküli sportautót alkotva.

A mai GTA már csak nevében Gran Turismo Alleggerita (könnyített túraautó). A kényelmi és biztonsági igényekből ma már nem hajlandóak engedni a vásárlók, az új 156 GTA ezért nehezebb a 190 lovas hathengeresnél, súlya legalább 1410 kiló.