Elindult a hazai raliszezon 1

Elindult a hazai raliszezon

A prológon Benik Balázs nyert új Focus WRC-jével. 1,6 másodpereccel mögötte ért célba a tavalyi bajnok ifjú Tóth János – Tóth Imre kettős. Harmadik lett ifjabb Angyalfi Károly Subaru WRC-vel, negyedik Aschenbrenner György, Evo négyes Mitsubishi Lancerrel.

Négy gyorsasági után Janikáék állnak az élen. Előnyük 26,7 mp Benikék előtt. Harmadik Turi Tamás és Papp György a Corolla WRC-vel.

Mivel két kilométernél rövidebb gyorsasági szakasz eredménye nem számít be az összértékelésbe, az első gyors nem végleges eredménye szerint hajszálnyival ifj. Tóth vezetett az Esztergom ralin Benik előtt. A harmadik Turi Tamás lemaradása nem egészen három másodperc volt, 12,4 másodperccel Turiék mögött “Asi” és “Koti” állt a negyedik helyen az első gyors után.

Janika főtámogatója egy dohánygyár volt, amely a reklámtörvény szigorítása miatt kiesett a csapat alól. A Reemtsmát az idei évtől a Bomba energiaital pótolja az egyik fő támogatóként Janika csapatánál.

A nevezési listán még szerepelt Szabó Gergő és a Toyota Corolla WRC, de a versenyen nem indultak. Ennek az volt az oka, hogy nem tudtak biztosítást kötni az autóra. Ez, pontos szám híján a nagyságrendet érzékeltetve, 2,5 millió forintba is kerülhet egy WRC esetében, egyetlen versenyre.

Az Enternet-Indit-Trade ralin nem állt rajthoz Szeleczky Tamás. Februárban a versenyautó kiállításon még valószínűnek tűnt, hogy Szeleczkyék egy Subaru Impreza WRC-vel indulnak idén. Ez csak a Vredestein-Miskolc ralin válik valósággá. Itt várhatóan egy Angyalfi Károlytól bérelt, 1999-es Subaru Impreza WRC-ben láthatjuk majd a Szeleczky-Penderik párost.

A X. Esztergom ralin két Mitsubishi Lancer Evo VII is indult volna. Az egyikkel az Oroszlán fivérek tényleg mentek, a másik N4-es Lancer Evo héttel a Tisza – Bagaméri kettős állt volna rajthoz. Ugyanebben a kategóriában Kesjár János az ECS Motorsport felkészítette Subaru Impreza volánja mögött versenyez az Enternet-Indit-Trade ralin. Fülöp Rajmund új navigátorral áll rajthoz. Az F-2000-es kategória tavalyelőtti bajnoka újra Skoda Octavia kit-car-ral megy.

A rali értékelésében újdonság, hogy különválasztották a WRC-ket az A8-as autóktól. Eltérés a korábbi szabályoktól, hogy csak a kijelölt szervizpontokon javíthatja a szerelőcsapat a gépet, egyébként csak a versenyzők szerelhetik a versenyautót. Mindkét változtatást a rali világbajnokságról vették át.