Piros és szürke színben is kiállították a Ferrari 575M Maranellót. Ezüstmetálban a Pininfarina standot ékesítette az orrmotoros kupé.

A Hispano Suiza a legnemesebb automobilmárkák egyike volt a második világháború előtt. Több kísérlet is volt feltámasztására, a HS 21-GTS az egyik ezek közül. A műanyag karosszériás versenyautó motorja a Chevrolet Corvette 5,7 literes erőgépe.

Sorozatgyártású autó, de gyakorlatilag csak kiállításokon találkozni Pagani Zonda C12-vel. A szénszálas karosszériájú gépnek a motorházába is bepillanthattunk. A súly-lóerő arány 2,3 kg/LE, a teljesítmény 550 lóerő. A V12-es Mercedes-Benz motorral hajtott autó menetteljesítményei: 3,7 s, 340 km/óra.

Régi vágy volt legalább egy üléspróba a Lotus Elise-ben. Beülés után elsőre az Opel index és ablakmosó kar tűnt fel. A háttámla nem állítható, de bent semmi nem hiányzott, ami az örömautózáshoz kell. Egyedül a versenyzőcipő nélkül kettesével nyomható pedálok jelentenek szűk keresztmetszetet.

Meglepő módon hosszában van elég hely magas embereknek is. A váltóról nem hittük el, hogy ennyire rövid úton kapcsolható, pedig van ilyen. Versenyautóban éreztük magunkat, amíg a nem egészen 800 kilós Elise-ben időztünk. Kimászásnál a nagyon széles küszöb segített. Ráültünk és fejünket térdünk közé szorítva egy félfordulattal már kint is voltunk.

Frankfurt után újra láthattuk a Mazda RX-8-at. A Wankel-motoros sportkupét már most szívébe zárta a legtöbb autórajongó. Motorja 8500-nál 250 lóerős, soros kapcsolású kézi váltója hatfokozatú. A szériagyártás az idei év végén kezdődhet meg.

Az M3-as BMW-t kupé és kabrió karosszériával is látni lehetett. A külön területen kiállított autót menet közben is meglehetett csodálni egy plazmatévén. Versenypályán rongyoltak az M3-assal, aláfestésként pedig a motorhang üvöltött a hangszórókból. Az egészet kiegészítette egy fordulatszámmérő, amely teljessé tette az élményt.

A Bugatti EB 16.4 Veyronnal a Volkswagen mindenkire rálicitál. Genfi tapasztalataink alapján élőben sokkal jobban néz ki, mint a fotókon. Kompresszoros motorja 1001 lovas, nyomatéka hasonló dimenziókban mozog: 1250 Nm. Ha egy szupersportautó 14 másodperc alatt gyorsul kétszázra, mindenki elismerően csettint. A Bugati EB 16.4 Veyron ennyi idő alatt 300-ra gyorsul. A szuperlatívuszokkal jellemezhető autó végsebessége 406 km/óra.

Az Italdesign stúdió egy Alfa Romeo tanulmánnyal vonzotta magához a közönséget. Ennyi film egy standon sem fogyott a fényképezőgépekből és kamerákból, amiben az autó mellé kiállított két szőkeségnek is jelentős szerepe volt. Maga Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio Giugiaro is gyakran látható volt az Alfa Romeo Brera névre keresztelt koncepcióautó körül. 20 colos kerekeken áll a Brera, a gumik mérete elöl 245, hátul 285 milliméter.

Subaru Imprezából volt kint STI és WRX is. Vadulni nemcsak az erősebb motor miatt jobb az STI-vel, hanem azért is, mert kézifékes fordulóhoz nem kell kinyomni a kuplungot, amint Genfben egy szakértőtől megtudtuk.

Nem a Nissan standján, de láttunk egy Skyline GT-R pályaversenyautót. Akkora kipufogója volt, hogy belefért az öklünk. Vannak olyan autók, amelyekért a balkormányos országokba született autórajongók végtelenül irigyelik jobb oldali közlekedésben felnőtt társaikat. A kívánságlista egyik éllovasa a Nissan Skyline GT-R. Az igazi Skyline GT-R helyett a Nissan kiállította viszont a nemkevésbé vonzó GT-R tanulmányt.

Szériagyártású Honda sportgépekből is több érdekességet láthattunk Genfben.
Több mint 10 éves gyártás után tavaly szerény modellfrissítést kapott a Honda NSX. A Honda kiállítási területe leghátsó sarkába száműzte a világ első sorozatgyártású alumíniumkarosszériás autóját. Annyira kicsi helyre zsúfolták be a 280 lóerős sportautót, hogy a SPORTváltó genfi anyagához alig lehetett képeket forgatni róla. A modellfrissített NSX-en egyébként minden a régi, kivéve a bukólámpát, amely eltűnt. A motor maradt 3,2 literes, V6-os.

Nem tagadtunk meg magunktól egy üléspróbát a Civic Type-R-ben. Aki a kollégák közül már vezette, csak áradozni tud a kocsi sportosságáról. Sajnos másodhegedűs szerepre kárhoztatták a Civic Type-R-ből kialakított raliautót és a világ legnagyobb literteljesítményű szívómotorjával szerelt szériaautót, a Honda S2000 roadstert.

A Forma 1-ben használt V10-es motor mellékszereplőként árválkodott egy állványon minden ismertető nélkül. A főhelyre viszont egy sportautó került, méghozzá a Honda Dual Note. Ez egy kétmotoros hibrid sportautó. Benzinmotorja egy hathengeres, 3,5 literes középmotor. Az autó orrában található egy villanymotor is. Az erőforrások összteljesítménye 400 lóerő. 438,5 centiméteres hosszával az alsó középkategóriás kombikhoz hasonló méretű a Dual Note.

Az MG TF mostanában kerül piacra a legtöbb országban és máris elnyerte az Év Kabriója címet. Rob Oldaker, az MG Rover Csoport termékfejlesztési igazgatója már itt Genfben átvette az Év Kabriója díjat.