Ujdonságok a Genfi Autószalonról 1. rész 1

Ujdonságok a Genfi Autószalonról 1. rész

Ilyen is van, méghozzá nem is olyan ritkán. A Lada standján egy tanulmányautó látható. A Lada Carat a jövő kisautója lehet, ha megvalósul. Karosszériája magas építésű.

Négyen férnek el a belső térben, de csak ha kész lesz, mert a Genfben látható autó belsejét a műszerfal alatt padlószőnyeg borítja. Nincs B-oszlopa a Lada Caratnak, ami megkönnyíti a ki- és a beszállást.

A gyári tájékoztató szerint egy biztonsági gyűrű öleli körül a karosszériát, amely oldalütközésnél csökkenti a sérülésveszélyt. A motorról egyetlen adatot adtak meg: teljesítménye 65 lóerő, amennyi az 1300-es Samaráé. A 3,5 méteres kisautó tengelytávja 2300 milliméter. A Lada Carat magassága 1520 milliméter.

A Rover TCV mellett a hosszított Rover 75 áll a középpontban a brit prémiummárkánál. Az autó neve Vanden Plas, ami a Jaguartól is ismert elnevezés, de itt egy 12 hengeres csúcsmodellt jelölt, nem nyújtott tengelytávú limuzint.

A 200 milliméteres nyújtás alapfeltétele a kiváló karosszériamerevség, ami a 75-ös Rover esetében adott. A karosszéria 1 fokos elcsavarodásához 24 000 Nm-es erőt kell kifejteni.

Csak összehasonlításképpen említjük meg, hogy más gyárak 18-20 000 newtonméteres értékeket már jogos büszkeséggel említenek meg a sajtóanyagokban.

200 milliméterrel hosszabb a 75 Vanden Plas tengelytávja az alap limuzinnál. Csak a legjobb felszereltséggel és széria bőrbelsővel rendelhető az autó. A hosszú 75-ös neve nem ismeretlen a Rover történetében. Vanden Plas jelöléssel a nyolchengeres Rover 3500 egy jól felszerelt változata futott két évtizeddel ezelőtt. 2,5 literes motor hajtja a 75 Vanden Plast, amely 177 lóerőt teljesít.

A magyarországi forgalmazásról Jókuti Gábor, az MG és a Rover értékesítési igazgatója azt mondta a vezess.hu kérdésére válaszolva, hogy ha lesz balkormányos 75 Vanden Plas, akkor hazánkban is forgalmazni fogják. A jobbkormányos nyújtott 75 gyártása biztos, a balkormányos kivitelé a fogadtatástól és az igényektől függ.

Fogalom volt az autóépítésben a Maybach. A húszas-harmincas években virágkorát élő márkát feltámasztja a DaimlerChrysler. Ősszel mutatják be az autót, de már a genfi kiállításon rivaldafénybe tolta az autót a Mercedes-Benz.

A szuperluxus autó a Mercedesnél is magasabb minőség, ezért neve nem Mercedes Maybach, hanem Maybach lett. A luxus legmagasabb fokát képviselő limuzin kifejlesztésénél egyértelmű volt a cél: megalkotni a világ legjobb autóját. A motor így csak 12 hengeres lehet, amely az autóiparban is mágikus szám, ráadásul hagyomány a Maybachnál. 5,5 literes duplaturbós motort kap a Maybach, 550 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal. A rövidebb limuzin hossza 572, a nyújtott modellé 616 centiméter.

A magának Opel tuningolóként nevet szerzett Irmscher egy 225 lóerős roadstertanulmányt hozott Genfbe. Brutális menetteljesítményeket nyújt az autó, ami nem a motor miatt van. Az üres súly mindössze 780 kiló. 19 colos kerekekkel 5,8 másodperc alatt van százon, végsebessége 240 km/óra.