A jövő januári Detroiti Autószalonon készült bemutatni a Ford a Crown Victoria utódjának tanulmányautó változatát. Az új nagy-Ford, a Fairlane, sikeres fogadtatás esetén azonnal gyártásba is kerülhetett volna. A legfrissebb hírek szerint azonban a Fairlane bemutatója elmarad, mivel a Ford bevételi forrásai elapadtak, így a tanulmányautó befejezésére már nincs pénz.

Hasonló okok miatt hiúsul meg az idén Detroitban bemutatott Ford Fourty-Nine koncepció szériagyártása. Mivel a retro-autó óriási sikert aratott a Fordnál azonnal a gyártás mellett döntöttek. A mostani anyagi gondok miatt azonban a retro-kupé gyártása is kérdéses.

Gazdaságkutató cégek szerint a Ford veszteségeinek legnagyobb okozója pont a túl kevés új illetve felfrissített modell. Jelentős azon modellek száma is, amelyek az amerikai cég modellfrissítésként hirdet, pedig többek szerint a módosítás nem több, mint egyszerű hűtőrács és lámpacsere.

A Fordnál a sorozatos kudarcok és a veszteségek növekedése odáig vezetett, hogy a Ford igazgatótanácsa menesztette a korábbi elnököt, Jacques Nassert, és helyére az alapító Ford dédunokáját, William Fordot nevezték ki.

A veszteségek okaként az autóiparban általánosan tapasztalható recesszión kívül több tényezőt is megneveztek, például az Explorereket érintő, hatalmas visszahívási-akciót. Emlékezetes, hogy több millió abroncsot kellett visszahívni a futófelület esetleges leválása miatt. A visszahívási akció következménye az is, hogy a Ford és a Firestone évszázados együttműködése megszakadt. Most az új elnök-vezérigazgató kinevezésével újra megkezdődött a két cég közt a tárgyalás az együttműködés újrakezdéséről.