A Lagunába bekerülő 2,2 literes dízelmotor már 2000-ben bemutatkozott a Renault Espace-ba, ám azóta rengetek változtatást hajtottak végre a modern motoron. A 16 szelepes dízelmotor teljesítményét 150 lóerőre növelték, míg a forgatónyomatékot 320 Nm-re. A maximális forgatónyomaték szélesebb fordulatszám tartományban érhető el: 1750-3000 1/perced fordulatszám között. Változó geometriájú turbófeltöltő és töltő levegő hűtő alkalmazásával érték el a jó teljesítményt.

A dízelmotorhoz hatsebességes kézi sebességváltó kapcsolódik. Szabvány szerint 6,3 liter gázolajat fogyaszt a 2,2 dCi Laguna, így hatótávolsága 1100 km teli tankkal. Olajat pedig mindössze 30 ezer kilométerenként vagy kétévente kell cserélni a motorban.

A kombi Laguna az új dízellel pont 10 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, az ötajtós ennél 0,2 másodperccel hamarabb. Az ötajtós Laguna végsebessége 215 km/óra, a kombié 212.

Az új 16 szelepes dízelmotorral már nem kevesebb, mint négy dízelmotor érhető el a Renault Laguna II-höz. Noha a négy motorból egyelőre csak egy rendelhető hazánkban. Az 1.9 literes lökettérfogatú közös nyomócsöves dízelmotor háromféle teljesítmény specifikációval létezik. Ezek közül csak a nagyobb 120 lóerős változatot forgalmazzák hazánkban is, a legkisebb 100 és a középső 110 lóerőst egyelőre nem. A 2,2 literes dízelmotor várhatóan jövő év közepétől rendelhető majd Magyarországon a Lagunákba.