A “just-in-time” rendszerben dolgozó három dél-koreai Daewoo gyáregységnek azonnal le kellett állítania a termelés, ahogy a szállítások elapadtak, mivel a legtöbb autógyártónál alkalmazott rendszer szerint egészen minimális raktárkészlettel rendelkeznek csak. A beszállítók már nem igazán hisznek a Daewoo ígéreteiben, ezért a további szállítások befagyasztása mellett döntöttek. A Daewoo összesen 667,8 millió dollárral (186 milliárd forinttal) tartozik beszállítóinak.

A Daewoo szóvivője szerint a gyárak leállása nem lassítja az új autók értékesítését, mivel több hétre elegendő tartalékkal rendelkeznek. A szóvivő hozzátette, hogy folytatják a tárgyalásokat a beszállítókkal.

Rob Leggat, a General Motors szóvivője a Reuters kérdésére elmondta, hogy az üzemek leállása nem érinti a GM és a Daewoo között létrejött üzletet. Mint ismeretes a General Motors és a Daewoo hitelezői közt nemrég született meg a megállapodás a dél-koreai autógyártó megvásárlásáról. Az üzlet azonban a GM szerint annyira összetett, hogy csak december közepén kerülhet sor a végső szentesítésre.

A General Motors közel egy évig folytatott tárgyalásokat a koreai autógyártó hitelezőivel a cég négy koreai gyárának megvásárlásáról. A Daewoot tavaly novemberben helyezték csődgondnokság alá.