Az Audi Avus egy különlegese sportautó tanulmányként mutatkozott az 1991-es Tokiói Autókiállításon. Nem a sportautó különleges formája keltette a legnagyobb feltűnést, hanem fényezetlen alumínium karosszériája. Az Audi egy amerikai alumíniumgyártó céggel közösen fejlesztette ki a sportautó alu karosszériáját.

Az Audi szerint a nevét egy berlini versenypályáról öröklő sportautó nem kevesebb mint 40 százalékkal volt könnyebb acélkarosszériás versenytársainál. A súlycsökkentéssel az üzemanyag fogyasztás is csökkenthető volt, valamint a kényelem is sokat javulhatott a könnyebb sportautóban. Az Audi szerint az is a könnyűfém karosszéria mellett szólt, hogy az alumínium gyakorlatilag számtalanszor újrafelhasználható, anélkül, hogy veszítene minőségéből.

Két évvel az Avus bemutatása után Frankfurtban leplezték le az Audi A8 előfutárát, az Audi Space Frame névre keresztelt tanulmányautót. Az Avus-szal szemben az új tanulmányautónak nem csupán a karosszéria elemei készültek alumíniumból, hanem az autó teljes rácsszerkezetét ebből a könnyűfémből sajtolták.

Alig fél évvel később már az Audi A8-as szériagyártású változatát mutatták be a Genfi Autószalonon. A német autógyártó második alumínium térrács szerkezetre épülő autója az Audi A2 volt. Összesen eddig 172 ezer alumínium karosszériás Audi kézült el, amiből 98 ezer a nagyobb Audi A8-as, 74 ezer pedig az Audi A2-esből.